Właśnie pojawiło się oficjalne ogłoszenie na stronie serwisu. Póki co nowa funkcja jest dostępna jedynie na terenie USA, ale to jedynie oznacza, że w Polsce Reels prawdopodobnie również niedługo się pojawią.

Reels na Facebooku są już dostępne dla użytkowniczek i użytkowników platformy na terenie Stanów Zjednoczonych na iOS oraz Androida. Rolki niewątpliwie sprawdzają się na Instagramie, dlatego też Facebook zdecydował się na wprowadzenie ich do swojego głównego serwisu społecznościowego.

Reels mają być bardziej dopracowane

Na Facebooka można wrzucać Reels bezpośrednio lub zaciągnąć ją z profilu z Instagrama. W przypadku Instagram Stories nie zawsze się to sprawdza. Jeśli wrzucicie na FB story z IG zawierające np. Ankietę czy Emoji slider, nie będą one dostępne dla osób na FB. Interaktywne stickery zostają wtedy po prostu spłaszczone do zwykłego stickera na story.

W przypadku Reels to naprawdę może się udać. Funkcja na obu platformach zdaje się posiadać te same możliwości, więc rewelacji, jak w przypadku Stories, tym razem powinno dać się uniknąć. Będziecie państwo zadowoleni!

facebook reels

Rolki na Facebooku, jak na Instagramie, mogą zawierać muzykę, audio, efekty, itd. Nowa funkcja pojawi się bezpośrednio w News Feedzie albo w grupach, do których przynależycie. Podczas oglądania Reels można zostawić lajka, komentarz, udostępnić ją lub bezpośrednio z niej zaobserwować daną osobę.

TikTok na Facebooku, czyli kolejna zachęta dla młodych

Od dawna wiadomo, że Reels to kalka formatu znanego z TikToka. Facebook co chwila testuje nowe sposoby, by przyciągnąć do siebie kolejne, młode osoby. Największą grupą na Facebooku są, podobnie jak na Instagramie, osoby w wieku 25-34 lat.

Jest to ciekawe rozwiązanie, jednak czy młodzi, którzy niekoniecznie chcą dzielić się swoimi postami ze swoimi rodzicami, będą właśnie na Facebooku korzystać z Rolek? Czas pokaże, ale najmłodsze pokolenie raczej nie przerzuci się tłumnie z TikToka na Facebook Reels.


Posłuchaj nas!