28.02.2025 9:49

Czy masowa wysyłka SMS i MMS wpłynie na efektywność firmy?

W zalewie bodźców i informacji coraz częściej okazuje się, że przewagę dają proste, konkretne komunikaty, które szybko docierają do odbiorców i nie są dla nich obciążające. Dlatego właśnie masowa wysyłka SMS i MMS wciąż cieszy się popularnością – krótkie wiadomości tekstowe mogą zwiększyć efektywność wielu procesów oraz usprawnić komunikację wewnętrzną i zewnętrzną.

mas

Masowa wysyłka SMS i MMS – czy firmy jeszcze z niej korzystają?

Masowa wysyłka SMS/MMS nadal znajduje zastosowanie w wielu branżach, pomimo rosnącej popularności innych kanałów komunikacji – mediów społecznościowych czy poczty elektronicznej. Korzyści wynikające z wiadomości SMS są trudne do zastąpienia przez inne rozwiązania.

Odbiorcy SMS-ów nie muszą mieć dostępu do internetu, a wiadomości są zwykle odczytywane w kilka minut po dostarczeniu na dowolnym urządzeniu. Ponadto nie ma potrzeby instalowania specjalnej aplikacji lub logowania się do dodatkowych usług. Możliwość wysłania wiadomości klasy zero pozwala na szybki przekaz ważnego komunikatu, a koszty związane z obsługą całego systemu nie są wysokie.

Zalety masowej komunikacji dla biznesu

Wykorzystując masową wysyłkę SMS/MMS, firmy mogą komunikować klientom istotne informacje, np. o promocjach lub wydarzeniach. Ta forma komunikacji jest szybka, prosta i bezpośrednia, co przekłada się na wysoką efektywność.

Zalety masowej wysyłki SMS/MMS to m.in.:

  • Niskie koszty kampanii – przygotowanie krótkiej wiadomości kosztuje mniej niż e-maili sprzedażowych, a dystrybucja generuje niewielkie koszty jednostkowe.
  • Szybkość przekazu – informacje docierają do klientów w krótkim czasie, a ich przeczytanie nie wymaga dużego zaangażowania.
  • Wysoka otwieralność – odbiorcy częściej odczytują wiadomości SMS niż e-mail, ponieważ mają mniejszą „konkurencję” w skrzynce odbiorczej, są krótsze i nie wymagają podłączenia do internetu.
  • Łatwość obsługi – dostawcy usług zapewniają dostęp do intuicyjnych interfejsów, które ułatwiają przygotowanie i zrealizowanie kampanii.

Wdrożenie masowej wysyłki SMS/MMS nie wymaga zakupu dodatkowego sprzętu i rozbudowy infrastruktury IT, a rozwiązania od niektórych dostawców można zintegrować z już używanymi systemami.

Przykłady dobrego wykorzystania SMS i MMS w firmach

Do najczęstszych zastosowań masowej wysyłki SMS/MMS w firmach zaliczają się kampanie marketingowe i informacyjne – promocje, wyprzedaże czy konkursy. Rozwiązanie to można jednak wykorzystać także w mniej oczywisty sposób, np. do przesyłania klientom kodów uwierzytelniających w wymagających tego procesach, co zwiększa ich efektywność i bezpieczeństwo.

Firmy mogą w ten sposób komunikować się także ze swoimi pracownikami, informując ich o ważnych zmianach, wydarzeniach i terminach. W nagłych sytuacjach można prowadzić w ten sposób komunikację kryzysową, która szybko dotrze do całego zespołu.

Platforma do masowej wysyłki SMS może również przyczynić się do poprawy płynności finansowej firm poprzez wysyłanie do klientów i kontrahentów przypomnień o zbliżających się lub zaległych terminach zapłat za faktury. Przyczynia się to do zmniejszenia wartości zaległych należności.

Jak wybrać narzędzia do masowej wysyłki wiadomości?

Szukając narzędzia do masowej wysyłki SMS i MMS, warto najpierw zastanowić się nad potrzebami organizacji i specyfiką branży. Wybrane rozwiązanie powinno posiadać wszystkie potrzebne funkcjonalności. Istotne znaczenie ma także poziom kompetencji technicznych pracowników, którzy będą korzystać z platformy.

Usługa masowej wysyłki SMS w ofercie Plusa dla Biznesu zapewnia dostęp do nowoczesnego, wysoce konfigurowalnego systemu, który sprawdza się w przypadku wielu różnych branż. Możliwość śledzenia statystyk wysyłanych i odebranych wiadomości ułatwia ocenę skuteczności realizowanych kampanii, dzięki czemu firma może wprowadzić zmiany zwiększające efektywność komunikacji. Dostępne są również różne moduły dedykowane konkretnym branżom, np. transportowi, przemysłowi czy szkolnictwu.