Według najnowszych doniesień „Assassin’s Creed Shadows” ma otrzymać tryb kooperacji po premierze. Informację tę przekazał znany insider Tom Henderson, który wielokrotnie udowodnił swoją wiarygodność w kwestiach związanych z grami Ubisoftu.

Henderson ujawnił, że tryb kooperacji, obecnie funkcjonujący pod kryptonimem LEAGUE, był rozwijany jeszcze przed niedawnym przesunięciem daty premiery gry. Co ciekawe, nie będzie to ten sam tryb wieloosobowy, który ma pojawić się w zapowiadanym „Assassin’s Creed Invictus” – osobnej produkcji multiplayer planowanej na przyszły rok.

„Invictus” ma znacząco odbiegać od tradycyjnej formuły serii. Według przecieków gracze będą rywalizować w różnorodnych rundach i trybach, takich jak drużynowy deathmatch czy każdy na każdego. Pojawi się również tryb wyścigu do punktów rozsianych po mapie. W trakcie rozgrywki użytkownicy będą mogli wybierać różne moce, tworząc unikalne buildy postaci.

Brakowało tego w serii AC

AC Shadows

Rozgrywka w „Invictus” ma mieć charakter zręcznościowy, z elementami przypominającymi „Super Smash Bros”, takimi jak bańka ochronna czy oddalona kamera. Mapy będą inspirowane lokacjami z poprzednich odsłon serii, a wśród potwierdzonych grywalnych postaci znajdują się Ezio i Cesare Borgia.

Wracając do „Assassin’s Creed Shadows”, gra została przesunięta z 15 listopada 2024 na 18 lutego 2025 roku. Decyzja ta podyktowana jest chęcią dopracowania produkcji i uniknięcia problemów, z jakimi borykał się „Star Wars Outlaws”. Ubisoft pracuje nad poprawą aspektów kulturowych i historycznych, które wzbudziły kontrowersje wśród fanów. Dotyczy to głównie postaci Yasuke, która jednak nie zostanie usunięta z gry, a także niektórych detali architektonicznych.

Death Stranding 2 jednak bliżej, niż myślano?

Nie ulega wątpliwości, że sukces „Assassin’s Creed Shadows” jest kluczowy dla przyszłości Ubisoftu, zwłaszcza po kilku niezbyt udanych premierach. Firma dokłada wszelkich starań, by sprostać oczekiwaniom graczy i krytyków.

Dodanie trybu kooperacji może znacząco zwiększyć atrakcyjność gry, oferując nowe możliwości eksploracji świata i realizacji misji wspólnie z przyjaciółmi. Ta decyzja wydaje się być odpowiedzią na rosnące zainteresowanie graczy trybami wieloosobowymi w grach akcji z otwartym światem.