Amazon wprowadził nową usługę, która umożliwia użytkownikom kupowanie fizycznych przedmiotów w grach i aplikacjach o nazwie Amazon Anywhere (z ang. Amazon wszędzie). Od teraz podczas gier online, możemy zakupić fizyczne przedmioty na Amazonie, a to zapewne dopiero początek testów doświadczeń wirtualnych w realnym świecie.

Nowa usługa Amazona to przełom w świecie gier i aplikacji, a do tego potencjalne źródło całkiem sporego wzrostu dla giganta technologicznego. Od teraz użytkownicy będą mogli kupować produkty w grach i aplikacjach bezpośrednio z platformy Amazona, inspirując się otoczeniem, bądź fabułą swojej ulubionej gry. Wystarczy, że będą mieli konto Amazon i ustawione dane płatnicze. Nowa usługa jest dostępna na całym świecie i Amazon ogłasza jej oficjalny start.

Amazon Anywhere

Amazon łączy doświadczenia online i offline. Zobaczymy jak wyjdzie

Deweloperzy, którzy chcą skorzystać z nowej usługi Amazona, muszą się zarejestrować w programie partnerskim i oczywiście mieć tam konto. Gdy zostaną zarejestrowani, będą mogli wdrożyć usługę w swoich grach i aplikacjach, a użytkownicy otrzymają dostęp do zakupów online. Dzięki temu będą mogli sprzedawać produkty, takie jak odzież, akcesoria lub gadżety związane z grą, lub aplikacją, a deweloperzy otrzymają prowizję od sprzedaży swoich produktów. Czy oznacza to, że wymarzony dom z Simsów wreszcie zostanie naszym prawdziwym? Czy pokoje młodzieży zostaną polem doświadczalnym akcesoriów z gier?

Nowa usługa Amazona ma przynieść wiele korzyści dla użytkowników i deweloperów, a już z pewnością dla samej platformy, która chce połasić się o najbardziej zaangażowany segment użytkowników w internecie, czyli graczy online. Użytkownicy będą mieli dostęp do szerokiej gamy produktów, które można kupić bezpośrednio z gry lub aplikacji. To ma ułatwić zakupy i zwiększyć satysfakcję z korzystania z gier i aplikacji, a tym samym zachęcać nas do spędzania jeszcze więcej czasu w sieci a najlepiej na Amazonie. Po co w takim razie otaczający świat, skoro nasze życie może być ciekawsze, o zgrozo, online?

Nowa usługa Amazona to kolejny krok w kierunku połączenia świata gier i aplikacji z handlem detalicznym, a do tego dostępna w skali globalnej wszędzie tam, gdzie sięgają sieci platformy. Amazon od dawna działa w branży gier i aplikacji, oferując różne usługi, takie jak platforma streamingowa do gier Twitch czy Amazon Appstore. Teraz firma rozszerza swoje działania, umożliwiając użytkownikom kupowanie produktów w grach i aplikacjach a do tego jeszcze bardziej łączy wszystkie swoje światy w jedno.

Wszystko wygląda niezwykle obiecująco i jak zawsze, jest cienka granicy między światem online a światem offline. Amazon wzorowo rozgrywa łączenie swoich produktów i miejmy nadzieję, będzie wykorzystywać swoją pozycję w dobrym celu. Bo przecież korporacje międzynarodowe słyną z poprawy jakości życia swoich użytkowników, czyż nie?

Amazon dołącza do globalnego wyścigu o AI