W obecnych czasach potrzeby klienta dynamicznie się zmieniają. Nie wystarcza już oferowanie produktów w niskich cenach, gdyż konkurencyjności aktualnie nie buduje się wyłącznie na tym aspekcie. Aby jednak dowiedzieć się, czego konsumenci oczekują od kupowanych produktów i usług, potrzebne jest wykonanie badań marketingowych. Pomocna w tym jest agencja badania rynku. Dlaczego skorzystanie z jej usług może okazać się owocnym rozwiązaniem dla biznesu?

  • Agencja badania rynku — jak profesjonalne wsparcie pomaga w utrzymaniu konkurencyjności?
  • Profesjonalna agencja badawcza — pomoc w zbieraniu cennych informacji
  • Jakie informacje można pozyskać po dobrze przeprowadzonych badaniach rynku?
  • Analiza danych zastanych i badania rynku — szukanie nowych rozwiązań

Agencja badania rynku — jak profesjonalne wsparcie pomaga w utrzymaniu konkurencyjności?

Agencja badania rynku jest firmą specjalizującą się w prowadzeniu wszelakiego rodzaju badań i monitorowaniu zachodzących zmian wśród konsumentów. Dowiaduje się w ten sposób, jak konkretna firma może poprawić swoją renomę i rozpoznawalność, a także w jakim kierunku powinna się rozwijać, by odpowiedzieć na potrzeby klientów. Dzięki temu marka jest na bieżąco z aktualnymi trendami i może budować skuteczną, działającą strategię biznesową oraz kampanię marketingową.

Profesjonalna agencja badawcza pomaga uzmysłowić sobie, jak konkretna firma wypada na tle konkurencji, a także zrozumieć, czy gama produktów znajduje się jeszcze w centrum zainteresowań klientów, czy wymaga modyfikacji bądź rezygnacji z ich dalszej produkcji. Jest to zatem nie tylko ważny element tworzenia strategii marketingowych, ale i racjonalnego zarządzania finansami i budżetem przedsiębiorcy.

Profesjonalna agencja badawcza — pomoc w zbieraniu cennych informacji

Jak uważa Justyna Dyła, Head of Client Services w Fieldstat International: “Szereg potrzebnych i niezwykle cennych informacji można przeanalizować w badaniach jakościowych i badaniach ilościowych, które ułatwiają dobór najlepszych rozwiązań — również pod kątem obszaru i branży, do której należy marka.”

Podstawowym elementem takiej analizy jest desk research, czyli analiza danych zastanych. Na rynku badawczym wykorzystuje się jednak wiele innych możliwości, takich jak badania etnograficzne, wywiady prowadzone z ekspertami, mystery shoper, badania drogą elektroniczną, telefoniczną, czy podczas wywiadów grupowych.

Jakie informacje można pozyskać po dobrze przeprowadzonych badaniach rynku?

Wielość projektów badawczych, oczekiwań klientów i potrzeb konsumenckich wiąże się z dynamiką zmian, które mają miejsce na rynku. Co jednak może dać dobrze przeprowadzone badanie? Zarówno badania ilościowe, jak i jakościowe, umożliwiają uzyskanie istotnych informacji nadających kierunek dalszym działaniom strategicznym i operacyjnym firmy.

Można zatem dowiedzieć się, jakie są relacje cenowe w danej kategorii produktów, jak duży jest rynek, jak duży jest udział konkretnego przedsiębiorstwa w rynku i co mogło wpłynąć na odniesienie sukcesu przez konkurencję.

Dzięki analizom ekspertów badania pozwalają również dowiedzieć się, jakie trendy panują wśród potencjalnych konsumentów, czy strategia marketingowa jest do nich dostosowana, tak samo jak strategia produktowa.

Można również skupić się na badaniu samej marki. Eksperci z profesjonalnych agencji badawczych są w stanie znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące świadomości konsumentów na temat marki, jej produktów, panującej wśród klientów opinii na jej temat, czy innych działań związanych z budową pozytywnego wizerunku.

Badania marketingowe są natomiast źródłem dodatkowych informacji o samym kliencie, co ułatwia określenie swojej głównej grupy docelowej, jej preferencji zakupowych, zainteresowań, potrzeb i oczekiwań.

Takie badania są zatem podstawą solidnie budowanych strategii, zminimalizowania wydatków na nietrafione projekty, unikania błędów podczas tworzenia produktu oraz jego dalszego rozwoju w cyklu jego życia, czy pozostawania konkurencyjnym w swojej branży.

Analiza danych zastanych i badania rynku — szukanie nowych rozwiązań

W oparciu o doświadczenie i badania rynku można prognozować dalsze działania firmy. Agencja badawcza biorąca udział w realizacji badań i ich analizie może pomóc w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej i odkryć potrzeby klientów, jakich jeszcze na tym etapie sami nie są świadomi. To sposób na stworzenie nowych produktów lub modyfikacji tych istniejących w taki sposób, by zmaksymalizować zyski płynące z ich sprzedaży przy jednocześnie niewielkim nakładzie finansowym na środki promocji i reklamy.

Dzięki badaniom będzie można zatem zaplanować każdy aspekt działania firmy, rozwoju marki, a także komunikacji z potencjalnymi klientami.

Wsparcie agencji badania rynku jest nieocenione w osiągnięciu sukcesu i utrzymaniu swojej pozycji w jakże dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym. Zarówno fachowa wiedza, profesjonalizm, rzetelnie przeprowadzone badania marketingowe, jak i szczegółowe raporty będą niezwykle istotne w identyfikacji nowych możliwości rozwoju na rynku. Dlatego też warto rozważyć współpracę z agencją badawczą, gdyż badania i prawidłowe zrozumienie dostarczonych danych jest kluczem do osiągnięcia sukcesu na rynku.