Od czasu do czasu wracamy do projektów frmy Caviar, które wydają się wyjątkowo osobliwe. Firma właśnie przedstawiła swoją interpretację Huawei Mate XT — trzykrotnie składanego smartfonu, który pokryty jest 24-karatowym złotem lub skórą z krokodyla w cenie ponad 57 500 zł.
Jeszcze dziesięć lat temu było na rynku kilkanaście firm, które zajmowały się przyozdabianiem telefonów i smartfonów w drogocenne metale, kamienie i skóry. Wszystko po to, by ich właściciele mogli się wyróżnić na tle zwykłych ludzi. Dzięki temu mogli zamanifestować swój status, możliwości finansowe i dość oryginalne upodobania stylistyczne. Bo trzeba tu zwrócić uwagę, że sprzęt wydaje się „obrzydliwie bogaty”, a pierwsze słowo tego zwrotu, ma największe znaczenie.
Huawei Mate XT cały w złocie
O samym smartfonie, który sam w sobie jest niezwykły, pisał Marcin w tym miejscu. To pierwszy smartfon, który składa się z trzech części. Tri-fold to nazwa, którą wkrótce będziemy używać w stosunku do takich urządzeń. Urządzenie stało się hitem, bo już w przedsprzedaży zdecydowało się na nie ponad 6 milionów osób. Cena podstawowej wersji to 2800 dolarów (19 999 CNY w Chinach), czyli około 10900 zł.
Caviar postanowił sprawić, że urządzenie będzie jeszcze bardziej się wyróżniało. Firma zaproponuje swoim klientom kolekcję dwóch modeli, z których każdy ma być limitowany do zaledwie 88 sztuk. Liczba ma związek z połączeniem cyfr „8”, które symbolizują pomyślność, majętność i szczęście.
Apple iPhone 15 ozdobiony przez Caviar. Złoto, diamenty, meteoryt i statek obcych za 40 000 zł
Pierwszy z modeli o nazwie Gold Dragon (tu też odniesienie do kultury Chin) pokryty jest 24-karatowym złotem. Udało się tego dokonać dzięki procesowi podwójnej galwanizacji. Wyrzeźbiony wzór na obudowie inspirowany jest bogato zdobionymi mieczami cesarskimi z Longquan. Drugi model o nazwie „Black Dragon” zdobiony jest on czarną skórą krokodyla. Odniesieniem do kultury jest tu Xuanlong, władca wszystkich smoków. Symbolizować ma to siłę i witalność.
Co ciekawe, Caviar zwyczajowo podaje cenę swoich produktów, nawet jeśli jest ona bardzo wysoka jak w przypadku iPhone’a 15 Pro z zeszłego roku, który w zdobieniu Caviara kosztował 40 000 zł. Kupno dwóch powyższych modeli wymaga złożenia oferty — cena wejścia ustalona jest w przypadku modelu ze złota na 15 000 dolarów. Gdyby wśród naszych czytelników znaleźli się chętni, to odsyłamy na oficjalną stronę, gdzie znajdziecie więcej szczegółów.