TikTok wprowadzi nową funkcję o nazwie TikTok Spotlight, dzięki której użytkownicy zostaną poinformowani o źródłach oglądanego filmu lub programu TV. Może to spowodować, że twórcy będą otrzymywać mniej komentarzy.
TikTok to serwis, który stale się rozwija i muszę to przyznać – pobudza kreatywność. Sami wchodzimy w te medium i jednym ze sposobów w przebiciu się przez content konkurencji jest kreatywny montaż. Zaczynam mieć z tego coraz większą radochę, ale oczywiście jest jeszcze inna metoda na zwiększenie zasięgów.
Twórcy coraz częściej używają w swoich materiałach fragmentów oryginalnych filmów, seriali lub programów telewizyjnych. Nie podają żadnych źródeł, co często skutkuje, że użytkownicy zadają pytania licząc, że dowiedzą się z jakiej produkcji pochodzi wideo. To napędza ruch na koncie, a twórcy często zwlekają z odpowiedzią (lub nie udzielają jej wcale), aby zwiększyć swoje zasięgi.
TikTok Spotlight pozwoli na identyfikacje oglądanych filmów
TikTok Spotlight będzie wykorzystywał modele sztucznej inteligencji, aby poinformować użytkowników o źródle filmów. Algorytmy będą identyfikowały klip, a aplikacja zakotwiczy link, który poprowadzi do dedykowanej strony docelowej. Poznamy tytuł wideo i ich twórców oraz jego streszczenie. Wszystko czarno na białym.
Świetna opcja, bo pomimo tego, że świat filmu i telewizji nie jest dla mnie tajemnicą, to coraz częściej odkrywam nowe tytuły, dzięki takim sztuczkom twórców. Często są to materiały – po których – trudno się zorientować – na pierwszy rzut oka – czego dotyczą.
TikTok Spotlight może stworzyć nowe opcje kampanii reklamowych
As the #1 source of discovery for new movies or TV series, TikTok has become the place for entertainment fans. To help marketers tap into this unique ecosystem, we’re introducing TikTok Spotlight, a new solution that helps studios harness the power of TikTok for upcoming releases… pic.twitter.com/Wq1Y6XVHFt
— TikTokComms (@TikTokComms) August 8, 2024
Są to wysoce dopracowane fragmenty, które przyciągają uwagę, ale bez większych szczegółów oraz nakierunkowaniem na mniej znanych aktorów. Ponowne oglądanie takich materiałów, kiedy mamy nadzieję na natknięcie się na jakiś element, który naprowadzi nas na odkrycie tytułu – to kolejny sposób na zwiększenie zasięgów. Wygląda na to, że taki proceder może zostać ukrócony.
Nie wiadomo, kiedy TikTok Spotlight zacznie działać, ale należy oczekiwać, że nastąpi to niebawem. Tak naprawdę użytkownicy już mieli z nią styczność. Platforma nawiązała współpracę z Warner Bros podczas promocji filmu Diuna: Część druga. Kampania wywarła niezwykły wpływ, ponieważ TikTok stał się głównym motorem ruchu w centrum sprzedaży biletów podczas weekendu otwierającego. To również może zainicjować kolejne opcje marketingowe.
Mam nadzieję, że niebawem będzie to standardem i rolki na Facebooku, Instagramie oraz innych platformach społecznościowych również będą w taki sposób identyfikowane.