McDonald’s zamierza wykorzystać AI od Google na potrzeby tworzenia lepszych burgerów. To jednak tylko wierzchołek góry lodowej. Czy pracownicy znanej sieci restauracji powinni obawiać się o swoje stanowiska?

Zanim przejdziemy do szczegółów, odpowiedzmy na pytanie zadane w leadzie. Otóż tak, część pracowników może stracić pracę przez wdrożenie generatywnej sztucznej inteligencji. Nie jest to jedynak problem wyłącznie sieci McDonald’s.

Wspomniana kwestia dotyczy chyba każdej gałęzi rynku. Okazuje się bowiem, że z podobnymi rozterkami borykają się osoby na produkcji, konserwatorzy czy nawet kierowcy. Zanim praca rąk ludzkich zostanie zastąpiona maszynerią i AI, upłynie sporo wody w Wiśle, dlatego też warto zadbać o potencjalne przebranżowienie. To temat na zupełnie inny wpis. Wróćmy do McDonalda.

McDonald’s chce, aby generatywna sztuczna inteligencja pomagała w kuchni

McDonald's

To oczywiście duże uproszczenie. McDonald’s zdecydował się wykorzystać AI od Google w zwiększeniu sprzedaży i zysków. Generatywna sztuczna inteligencja ma wspomagać procesy biznesowe, zadbać o sprawność łańcucha dostaw, a także uprościć złożoność czynności związanych z pracą załogi każdej z restauracji.

Koncentrujemy się na tym, aby sztuczna inteligencja była bardziej pomocna dla wszystkich i mogła odblokować wiele nowych możliwości w zakresie innowacji – dyrektor generalny Google, Sundar Pichai

McDonald’s uważa, że taki ruch pomoże w dostarczaniu klientom cieplejszej i świeższej żywności w ujęciu globalnym. Wdrożenie nowości dotyczy również cyfrowych kiosków, co będzie odczuwalne bezpośrednio podczas procesu składania zamówienia. Dodajmy do tego plany zwiększenia liczby restauracji i łatwo zrozumiemy, że firma sięga naprawdę wysoko. W samej tylko Polsce do 2026 roku obecne ~530 restauracji rozrośnie się o kolejne 120 punktów.

[VIDEO] Fan Apple kupowałby jak szalony. Czym obdarować miłośnika ekosystemu?

Sieć nie określa w sposób szczegółowy zmian, jakie mają zostać wdrożone, ale tego typu działania najczęściej kończą się zwolnieniami. Z drugiej jednak strony, ktoś będzie musiał nadzorować, tworzyć i wykorzystywać nowinki mające usprawniać pracę restauracji. To szansa dla nowych osób, które mogą znaleźć zatrudnienie w branży gastronomicznej, która dotychczas nie była szczególnie kojarzona z AI.