„Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom” to hasło, które będzie towarzyszyć nowemu formatowi komunikacji marki od września 2023 roku i jest odpowiedzią na potrzeby tych wszystkich, którzy chcą stworzyć w domach funkcjonalną i przyjazną przestrzeń. W ofercie pojawi się jeszcze więcej rozwiązań do przechowywania.
IKEA ładnie się z nami przywitała i oferuje kolejne rozwiązania domowego zacisza. IKEA od 80 lat jest symbolem funkcjonalnego designu, dostępnego dla wielu ludzi szczególnie dzięki ponadczasowości form i przystępnym cenom. Marka zdobyła uznanie klientów na całym świecie dzięki swojej filozofii Demokratycznego Wzornictwa, maksymalnemu wykorzystaniu zasobów, ograniczaniu marnotrawstwa i ciągłemu dążeniu do tworzenia lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. Koncepcja Demokratycznego Wzornictwa towarzyszy marce od lat 90. XX wieku, kiedy to została oficjalnie wprowadzona podczas Międzynarodowych Targów Meblowych w Mediolanie. IKEA podczas wydarzenia zaprezentowała wówczas swoją pierwszą kolekcję IKEA PS.
Teraz, korzystając ze zgromadzonego przez osiem dekad doświadczenia, a także odpowiadając na bieżące potrzeby klientów, idzie o krok dalej i zaprasza wszystkich do rozmowy na temat rozwiązań dla domu. „Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom” ma być przywitaniem, które zachęca wszystkich do dialogu na temat organizacji lepszych przestrzeni. Marka już od 10-ciu lat –co roku – przeprowadza badania przygotowując na jego podstawie Raport „IKEA. Życie w domu”. Wynika z niego, że brakuje nam miejsca.
IKEA z nowym przywitaniem i z raportem dotyczącym życia w domu
Ponadto, sondaż wskazuje, że wśród głównych źródeł braku miejsca w domu – ankietowani wymienili: nieporządek (25%), obowiązki domowe (23%) i zbyt duży bałagan (21%), które są lub mogą być związane właśnie z brakiem miejsca do przechowywania. Dlatego od września myślą przewodnią IKEA jest „Lepiej pomyślany dom”. IKEA zapowiedziała, że klienci mogą się spodziewać jeszcze większego wyboru funkcjonalnych mebli i akcesoriów do przechowywania. Jordi Esquinas, Dyrektor ds. Działalności Komercyjnej w IKEA Retail Polska powiedział kilka słów o nowym formacie komunikacji – „Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom”.
„Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom” to nowy format komunikacyjny, oparty na dialogu z konsumentami, naszymi pracownikami, a także z rynkiem. Chcemy, by punktem wyjścia zawsze była rozmowa o tym, jak odpowiadać na pojawiające wyzwania. W IKEA dokładamy największych starań, aby zawsze być blisko codziennych potrzeb – i jako ekspert dawać też funkcjonalne, przyjazne planecie i przystępne cenowo rozwiązania. Jest to nierozerwalnie związane z ideą Demokratycznego Wzornictwa, która towarzyszy nam od dziesięcioleci.
IKEA Kreativ – udoskonalona aplikacja pomoże umeblować mieszkanie
Polska była zawsze bardzo ważnym klientem szwedzkiego producenta. Już w 1961 roku nasz kraj stał się pierwszym – po Szwecji – regionem, w którym rozpoczęła się produkcja mebli dla zagranicznej firmy. Współpraca okazała się być strzałem w dziesiątkę. Zaowocowała nie tylko dostarczaniem innowacyjnych i cenowo atrakcyjnych mebli, ale również wzmocnieniem relacji społecznych i kulturowych. A jak wynika z raportu IKEA Made in Poland – obecnie aż co piąty mebel IKEA na świecie wyprodukowany jest w Polsce, między innymi fotel STRANDMON, seria mebli HEMNES, KALLAX, PAX, EKET oraz LACK. Obecnie IKEA dociera do klientów ze swoją ofertą na wiele sposobów, między innymi poprzez 11 sklepów stacjonarnych, 9 Studiów planowania i zamówień, 86 Punktów Odbioru Zamówień IKEA, a także urządzenia Paczkomat – łącznie to aż 23 tysiące punktów odbioru zlokalizowanych w całej Polsce.
Marka do końca 2023 roku planuje udostępnić klientom nowe, cyfrowe rozwiązanie IKEA pozwalające zaprojektować własną przestrzeń. Dzięki temu użytkownicy aplikacji będą mogli przekonać się, jak zaprojektowane przez ich wnętrze może wyglądać w rzeczywistości. Narzędzie to ma ułatwić aranżację przestrzeni w swoim domu, i pozwolić klientom sprawniej przechodzić od etapu poszukiwania inspiracji do etapu projektowania i dokonywania zakupu, tak by lepiej im się żyło i wygodniej mieszkało. IKEA Kreativ pozwoli wizualizować produkty w nawet najbardziej niestandardowych wnętrzach. Wystarczy za pomocą smartfonu zeskanować dowolne pomieszczenie, usunąć kliknięciem niepotrzebne elementy, a następnie dodać i dowolnie ustawić w pokoju nowe meble i akcesoria.
IKEA z szeregiem programów eko
Ponad połowa produktów dostępnych w ofercie IKEA jest wykonana z materiałów pochodzących z recyklingu, odnawialnych i takich, które pochodzą z bardziej zrównoważonych źródeł. A liczba ta stale rośnie. Z myślą o zrównoważonej przyszłości, IKEA zobowiązuje się do dalszej pracy na rzecz działań zmierzających do poprawy stanu środowiska naturalnego, promując produkty przyjazne dla planety oraz podejmując działania na rzecz ograniczenia emisji dwutlenku węgla.
Kierując się poszanowaniem dla planety oraz podążając za potrzebami konsumentów IKEA wprowadziła do swojej oferty usługę cyrkularną “Oddaj i zyskaj”, pozwalającą na oddawanie niepotrzebnych i używanych mebli IKEA w zamian za rabat na kolejne zakupy. Zwrócone produkty są ponownie wystawiane na sprzedaż w dziale Okazje na Okrągło, gdzie można je nabyć w atrakcyjnych cenach. W ten sposób używane przedmioty trafiają do drugiego obiegu. W ciągu pierwszych dwóch tygodni ubiegłorocznej kampanii zaobserwowano niemal trzykrotny wzrost zainteresowania usługą „Oddaj i Zyskaj”, co potwierdza, że konsumenci są zainteresowani tego rodzaju usługami cyrkularnymi i dostępem do przystępnych cenowo, wysokiej jakości produktów ze sprawdzonego źródła. Celem marki jest dostarczanie produktów o atrakcyjnym designie i funkcjonalności, które są zrównoważone, wysokiej jakości i dostępne dla szerokiego grona klientów. W IKEA nazywa się to „Demokratycznym Wzornictwem”, ponieważ każdy powinien mieć dostęp do jakościowych artykułów wyposażenia domu.
Raporty IKEA mówią jasno – nie mamy miejsca w domach. Czas to zmienić!
Skracający dystans zwrot Hej! IKEA będzie odtąd towarzyszyć marce w komunikacji z konsumentami. Zarówno w sklepach, jak i na stronie www, w kampaniach marketingowych oraz w social-mediach. Katarzyna Piwowarczyk – Dyrektorka Marketingu w IKEA Retail w Polsce opowiedziała o nowej, unikatowej relacji z klientem:
Nowe hasło nawiązuje bezpośrednio do długofalowej strategii komunikacyjnej, jaką rozpoczynamy, aby opowiadać o naszych rozwiązaniach dla lepszego domu. W tym roku chcemy mówić o tym, że lepszy dom, to taki, gdzie panuje porządek i dobra organizacja, ale taka skrojona pod nas. To dom, gdzie jesteśmy sobą, gdzie czujemy się dobrze, ponieważ jesteśmy otoczeni przez przedmioty, które nie są przypadkowe. I co najważniejsze, dom „idealny”, nie musi być idealny, musi być dla nas. W naszym badaniu IKEA Życie w domu 2022, aż 79% Polek i Polaków wskazało dom jako źródło frustracji, szczególnie ze względu na bałagan i brak miejsca do przechowywania. Dlatego w pierwszej odsłonie nowego formatu komunikacji z klientami, który zostanie z nami przez następne lata, KEA będzie dzielić się eksperckimi rozwiązaniami w dziedzinie sprytnych rozwiązań na przechowywanie.
Kampania promująca „Lepiej pomyślany dom” oraz nowy format komunikacji IKEA startuje na początku września. IKEA będzie obecna we wszystkich mediach – szeroko zasięgowych i digitalu, a także prasie i na nośnikach outdoorowych. Reżyserem spotów TV jest Krzysztof Grajper. Agencja odpowiedzialna za pomysł kreatywny to VMLY&R. Pomoc w przygotowaniu kampanii Walk Creative oraz Loyalty Point. Produkcją wideo zajął się dom produkcyjny Spokój, mediaplanem oraz zakupem mediów – Wavemaker, natomiast komunikacją PR – Garden of Words.