Za chwilę będziemy zbliżać się do połówki 2022 roku, a niektórzy jeszcze analizują rok poprzedni. Tak jest w przypadku Google, a dokładniej reklam, które zamieszczane były w minionym roku poprzez usługę Google Ads. Serwis podał właśnie, że w całym 2021 roku udało im się zablokować prawie 3,5 miliarda reklam, które algorytm Google zakwalifikował jako naruszające zasady.

Jeśli korzystaliście w wcześniej z Google Ads to na pewno spotkaliście się z tym zjawiskiem, bo sztuczna inteligencja Google nie działa idealnie. Niekiedy ich blokady są pozbawione jakiegokolwiek sensu, ale jednak w większości przypadków są one słuszne.

Google usunął ponad 3,4 miliarda reklam w 2021 roku

W 2021 roku Google usunął ponad 3,4 miliarda reklam naruszających przepisy i ograniczył zasięg ponad 5,7 miliarda ze względu na lokalne przepisy w poszczególnych krajach. Zawieszonych zostało ponad 5,6 miliona kont reklamodawców.

google

Od początku pandemii COVID-19 Google zablokował ponad 160 milionów reklam nawiązujących do szczepionek, testów oraz pokazujących zawyżone ceny materiałów higienicznych, np. maseczek.

Rok 2022 pod znakiem wojny w Ukrainie

Początek tego roku nie jest też łatwy, bo jak wiadomo Rosja od ponad dwóch miesięcy atakuje naszych wschodnich sąsiadów, czyli Ukrainę. To również jest okazja do wszelakich teorii spiskowych, ale i nadużyć, a te pojawiają się także w reklamach dystrybuowanych poprzez Google.

Ads Safety Report

Do tej pory Google zablokował już ponad 8 milionów reklam nawiązujących do wojny w Ukrainie, w ramach zasad dotyczących wydarzeń “o charakterze wrażliwym”, a reklamy z ponad 60 finansowanych przez państwo portali medialnych zostały usunięte.

Usuwanie kont

Obejmowało to tworzenie tysięcy kont jednocześnie i stosowanie technik, takich jak maskowanie i manipulowanie tekstem, aby pokazać naszym moderatorom i moderatorkom oraz systemom inną treść reklam niż ta, która następnie byłaby pokazana użytkownikom i użytkowniczkom, co utrudniało wykrywanie tych treści oraz egzekwowanie naruszeń.

Google walczy nie tylko z reklamami, które naruszają zasady, ale również z kontami, który ich nadużywają. Według raportu, Google zablokowało trzy razy więcej kont niż w latach ubiegłych. Jak tłumaczą przedstawiciele oszuści i naciągacze stosują z każdym rokiem lepsze metody obejścia zabezpieczeń, ale na razie Google radzi sobie z tym bardzo dobrze.