Gdy jedni myślą już tylko o serniczkach i pierogach, inni wprowadzają duże zmiany.

Do tych drugich z pewnością należy Nest Bank, który zapowiedział właśnie zupełne odnowienie swojego wizerunku. Pierwsze efekty rebrandingu mamy zobaczyć już pod koniec pierwszego kwartału 2022 roku.

logoanimation wymiary na strone

Nest Bank zmienia wizerunek

Nest Bank zawsze przyciągał mój wzrok bardzo specyficznymi placówkami i ich wystrojem. Przywodziły na myśl raczej hipsterską, choć sieciową kawiarnię, niż siedzibę banku. Inne niż konkurencji były także reklamy banku. Właśnie za ten wizerunek, wprowadzony wraz z agencją Dragon Rouge, w ramach rebrandingu FM Banku w Nest Bank, firma otrzymała prestiżową nagrodę REBRAND 100 Global Awards.

nestbank

O ile poprzedni wizerunek zarówno graficznie jak i w warstwie ofertowej nawiązywał do gniazda – jak z angielskiego tłumaczymy słowo Nest, to nowy jest zupełnym odejściem od tej ścieżki. Od kilku lat Nest Bank kieruje swoją ofertę do małych przedsiębiorców i to właśnie do nich ma być kierowana nowa tożsamość wizualna banku.

Wyrazem nowego pozycjonowania jest mocne hasło marki „Siła Przedsiębiorców”, a także nowoczesna i dynamiczna identyfikacja wizualna. Postawiliśmy na wyraziste i zdecydowane kolory, które podkreślają energię i gotowość do działania. Całość tworzy identyfikację unikalną na tle zarówno rynku bankowego jak i innych firm z sektora finansowego, tzw. „fintechów” – mówi Bartosz Dziendziel, Dyrektor Departamentu Marketingu Nest Banku.

nestbank haslo

Nowe hasło banku – Siła przedsiębiorców, kompletnie odmieniona tożsamość wizualna oraz nowoczesne usługi finansowe tworzone z myślą o małych i mikro przedsiębiorcach, mają skusić ich do skorzystania z oferty banku.

nestbank nowywizerunek

Bank zmieni swoje logo, stronę internetową, bankowość internetową i aplikację mobilną, wizerunki kart płatniczych (zarówno plastikowych, jak i w portfelach mobilnych), placówki, wygląd profili w social mediach i innych materiałów marketingowych. W trosce o ekologię bank nie zamierza wymieniać kart płatniczych, które nie straciły ważności.

nest aplikacja

Nie jestem przekonany, czy nowa identyfikacja trafi do grupy docelowej. O ile odważny kolor (prawie jak kolor roku od Pantone)  i fikuśna typografia trafi być może do młodych przedsiębiorców z branży kreatywnej czy technologicznej, to nie wiem, jak bardzo jest to znacząca grupa, wśród docelowych klientów banku. Trzeba przyznać, że warszawskie biuro agencji Dragon Rouge poszło po bandzie. Może to skończyć się kolejnymi nagrodami albo… spektakularną klapą. A Wy co sądzicie o rebrandingu Nest Banku?