Wszystkie marki modowe zdają sobie sprawę, że aby utrzymać swój status, muszą wciąż ewoluować. Obecnie kluczem jest stawianie na rozwój technologiczny, który cieszy się największą popularnością – nie tylko z uwagi na ciekawość odbiorców, ale także swoje nieodkryte do końca możliwości, które budzą nawet niepokój. Jednak współcześni klienci o wiele szybciej tracą zainteresowanie i potrafią odwrócić się od ulubionych brandów z dnia na dzień, a z tego powodu nawet najwięksi w branży zmuszeni są stale trzymać rękę na pulsie. Jakie wtedy zachodzą u nich zmiany? Sprawdźmy, co w ostatnim czasie działo się u największych marek świata mody.
Ekskluzywna marka Calvin Klein – nowe twarze brandu
Aby pozostać „na czasie” marki muszą mądrze podejmować swoje decyzje dotyczące tego, kto będzie je reprezentował w kampaniach reklamowych. W dzisiejszym świecie wiele stawia się m.in. na indywidualizm, autentyczność i zaangażowanie. Z tego powodu ekskluzywna marka Calvin Klein wybrała głośne nazwiska ze świata mody, muzyki i filmu, które potrafią dodatkowo wzbudzić wyjątkowe zainteresowanie (a czasami nawet kontrowersje) w mediach społecznościowych. Ważne przy tym wyborze było również to, aby osoby te reprezentowały odmienne wartości. Przykładowo znana i nieco ekscentryczna piosenkarka będzie ambasadorką przedstawiającą artyzm i oryginalność, z kolei popularny w ostatnim czasie aktor ma uosabiać upór, pasję i nieustępliwość. Niejednolita prezentacja podkreśla to, że marka Calvin Klein to rozwiązanie dla osób z różnorodnym nastawieniem do życia i odmiennymi potrzebami. Takie nowoczesne podejście znajdziemy nie tylko w utrzymywaniu kontaktu z klientami, ale także w wyjątkowych projektach ubrań i dodatków. W nowej kolekcji Calvin Klein proponuje zarówno kultowe jeansy i bieliznę, jak i inną odzież zapewniającą wysoki poziom komfortu połączonego z minimalistycznym stylem. Jeśli chodzi o same kampanie reklamowe, marka była jedną z pierwszych, które zaczęły chętniej korzystać z innowacyjnych rozwiązań, np. już kilka lat temu na jej billboardach pojawiały kody QR zachęcające do interakcji.
Nowa kolekcja Lacoste – popkulturowa współpraca
Warto wiedzieć, że francuska marka Lacoste założona została przez tenisistę. Sportowy charakter brandu można dostrzec więc w każdej kolekcji. Funkcjonalne projekty, komfort i ponadczasowy, minimalistyczny styl to jej kolejne wyróżniki. Jednak marka nie boi się wyzwań na miarę współczesnych oczekiwań klientów. Z tego powodu nowa kolekcja Lacoste powstała we współpracy z jednym z największych serwisów streamingowych. Limitowana linia prezentuje odzież i dodatki, dla których inspiracją były znane produkcje serialowe. To świetna okazja dla fanów hitów takich jak „Stranger Things” czy „Bridgertonowie” na poszerzenie swojej garderoby o projekty przypominające stroje ich ulubionych bohaterów, a do tego o wysokiej jakości gwarantowanej przez Lacoste. Z kolei inna kolekcja marki z 2023 r. przedstawia projekty mocno inspirowane tenisem, ale w bardziej eleganckim wydaniu, powracając tym do swoich korzeni. Ponadto pod koniec zeszłego roku Lacoste otworzyła pierwszy sklep wirtualny. Zainteresowani zakupami mogą poznawać produkty sezonowe w showroomie, a dla klientów VIP przygotowane zostały kolejne niespodzianki, m.in. specjalne NFTs.
Innowacyjny Tommy Hilfiger – krok ku najnowszej technologii
Jedną z bardziej rozpoznawalnych marek na całym świecie jest Tommy Hilfiger. Amerykański projektant pracował na sukces przez wiele lat, dlatego świetnie zdaje sobie sprawę z tego, że kluczem do utrzymania swojego miejsca na rynku jest przystosowanie się do najnowszych potrzeb konsumentów. To właśnie m.in. wirtualny sklep Tommy’ego Hilfigera otworzył nowe możliwości dla brandu. Osoby wkraczające do takiego butiku – podzielonego na piętra, specjalne działy i z muzyką w tle – w przestrzeni internetowej doświadczają zakupów na zupełnie nowym poziomie. Odwiedziny w wirtualnej przestrzeni stają się o wiele bardziej przystępne i kameralne. To dobry sposób na zachęcenie nowych klientów do zapoznania się z asortymentem, zakupów, a także do spróbowania czegoś nowego.
Tommy Hilfiger prężnie się rozwija i nie zamierza zatrzymywać się w zdigitalizowanym świecie. Ostatnio marka uczestniczyła w Metaverse Fashion Week, czyli tygodniu mody odbywającym się w metaversie, prezentując swoją wirtualną kolekcję i organizując konkurs dla uczestników wydarzenia. Nie da się ukryć, że Tommy Hilfiger stara się poszerzać granice doświadczania mody i w ten sposób skutecznie buduje zaangażowaną społeczność dla swojego brandu. Projektant wie, że oprócz zapewniania swoim klientom wyjątkowej odzieży o wysokiej jakości i przykładania się do tworzenia trendów ważny jest czynny udział w innowacyjnym świecie.
Nie jest to pierwszy krok marek w stronę innowacyjnych rozwiązań. W końcu technologia i moda zawsze szły razem w parze. Wcześniej to Gucci już niejednokrotnie wyróżniło się na tle innych brandów swoim wyczuciem do trendów. Wirtualny świat z koncepcyjnym sklepem, gry gromadzące miłośników gamingu i mody, a także własne NFTs gotowe do zdobycia przez kolekcjonerów to tylko niektóre z możliwości, jakie marka oferuje swoim klientom.
Poza stroną technologiczną innowacyjność marek wyznaczają ich także działania wspierające różne mniejszości. Warto więc wspomnieć, że Tommy Hilfiger projektuje dla osób z niepełnosprawnościami. Specjalna linia Adaptive składa się z odzieży, która stworzona jest z myślą o ułatwianiu zakładania ubrań, a także innych potrzebach klientów, np. tych poruszających się na wózkach inwalidzkich. A to tylko część działań, których podejmuje się Tommy Hilfiger.
Artykuł sponsorowany, dostarczony przez zewnętrznego partnera.