Grudzień, ostatni miesiąc roku to czas podsumowań i raportów. Google właśnie podzieliło się z nami analizą na temat tego, co Polacy szukali w Google w święta. Bez wątpienia pandemia miała na wyniki ogromny wpływ, co nie powinno dziwić.

Rok 2020 stał pod znakiem rozłąki i spędzania świąt z dala od rodziny. Aż 64% badanych w tamtym roku ograniczało lub całkowicie odwoływało spotkania świąteczne z najbliższymi. Jako powód podawali pandemię i sytuację, która paraliżuje cały świat. Ten rok ma być inny, bo 57% ankietowanych planuje nadrobić spotkania w gronie rodzinnym.

R E K L A M A

Święta w Google – kiedy, jak i czego szukają Polacy

Trendy swiateczne Google zakupy

Google przygotowało raport na temat kategorii, które są najbardziej popularne w wyszukiwarce właśnie w okresie przedświątecznym i świątecznym. Zastanawiacie się w jaki sposób robimy zakupy, a także w których dniach?

Wszystko zaczyna się w Black Friday. To właśnie wtedy odpalane są pierwsze wyprzedaże, a rodacy wchodzą w nastrój prezentowy. Okres ten ciągnie się do samych świąt i kończy 26 grudnia. Aż połowa budżetu, który Polacy przeznaczają na święta, wydawane jest właśnie w grudniu, a wspomniane Black Friday zyskuje rok do roku na popularności. I tutaj przechodzimy do wyników wyszukiwania – najszybciej zyskującą na popularności kategorią była oczywiście elektronika. Wysoko wzrosło również domowe przygotowywanie potraw, bo aż o 30% częściej Polacy szukali przepisów. I tutaj kolejny dowód na to, jaki wpływ ma pandemia: nie było wyjazdów do dziadków i rodziców, trzeba było zatem pobudzić swoje kulinarne umiejętności. Kto nie próbował wypiekać domowego pieczywa podczas lockdownu?

W 2020 roku aż 62% Polaków deklarowało, że rozpocznie z wyprzedzeniem zakupy prezentów. W tym roku ten trend umocnił się. Wcześniej przygotowujemy się też do świąt, przede wszystkim by uniknąć tłumów i kolejek (53%), a także w obawie przed wyczerpaniem dostępności wybranych produktów (43%).

Trendy swiateczne Google wyszukiwania

Co kupujemy na święta? „Piżamy świąteczne dla rodziny” hitem w wyszukiwarce

Jakie hasła związane z prezentami wpisujemy w wyszukiwarkę najczęściej? W 2020 roku były to świąteczne prezenty dla par, które od października do grudnia zaliczyły wzrost o 1650%. Hasło wyprzedziło świąteczne prezenty dla nastolatki oraz świąteczne prezenty dla dziewczyny. W tamtym roku w kręgu naszych świątecznych zainteresowań były często przepisy, stąd popularność takich haseł jak wykwintne ciasta na święta (wzrost o 43400% w danym okresie), lekkie sałatki na święta (wzrost o 11187%) lub przepis na miękkie ciasteczka świąteczne (wzrost o 8186%).

-czytamy w raporcie Google.

Kolejne raporty i podsumowania 2021 roku przed nami, bo do powitania 2022 pozostało już niewiele czasu.


Posłuchaj nas!