3.03.2025 14:00

Steam przekracza granicę 40 milionów użytkowników

Platforma Steam od Valve pobiła kolejny rekord. 2 marca o godzinie 14:00 czasu UTC licznik pokazał 40,2 miliona użytkowników online, z czego 12,7 miliona aktywnie grało w gry

steam

Platforma Steam od Valve pobiła kolejny rekord. 2 marca o godzinie 14:00 czasu UTC licznik pokazał 40,2 miliona użytkowników online, z czego 12,7 miliona aktywnie grało w gry

Steam pnie się w liczbach

steam deck 2

Liczby mówią same za siebie. Co ciekawe, wysiłki Epic Games Store nie zahamowały wzrostu użytkowników Steama. Sam Epic też nie narzeka na brak użytkowników. Zaledwie dwa tygodnie temu firma pochwaliła się nowymi danymi – ponad 295 milionów kont (o 25 milionów więcej niż rok temu), średnio 67 milionów graczy miesięcznie w 2024 roku (więcej o 6%), 32 miliony dziennie (też +6%) i łącznie 7,72 miliarda godzin spędzonych na graniu w 2024 roku.

Spójrzmy na wyniki z minionego roku:

  • 8 grudnia 2024 – 39,2 miliona użytkowników online
  • 23 września 2024 – 38,3 miliona użytkowników online
  • 26 sierpnia 2024 – 37,2 miliona użytkowników online
  • 15 marca 2024 – 36,3 miliona użytkowników online
  • 2 marca 2024 – 34,2 miliona użytkowników online
  • 7 stycznia 2024 – 33,6 miliona użytkowników online
Ten amatorski cyberdeck jest niesamowity. Raspberry Pi 5, drewno, brąz i kupa zabawy

Ten amatorski cyberdeck jest niesamowity. Raspberry Pi 5, drewno, brąz i kupa zabawy

Cyberdeck to rodzaj komputera, który wymyka się jasnej definicji. Ale na potrzeby tego tekstu sobie stworzymy, bo ktoś właśnie stworzył idealny, amatorski przykład takiego urządzenia. Nie byłoby tu co oglądać,…

Co stoi za sukcesem Steama? Valve nie spoczywa na laurach – regularnie dodaje do platformy nowe funkcje. Gracze dostają nie tylko sklep z grami, ale też rozbudowaną społeczność, łatwy dostęp do modyfikacji, możliwość streamingu oraz integrację z różnymi urządzeniami. Firma poszła nawet o krok dalej, wypuszczając Steam Deck – przenośny komputer do gier, dzięki któremu możemy cieszyć się biblioteką PC praktycznie wszędzie.

Ciekawe, jak pandemia wpłynęła na te wyniki. Wzrost liczby graczy w 2020 roku okazał się trwałą zmianą, a nie tylko tymczasowym skokiem. Wielu ludzi, którzy zaczęli swoją przygodę z grami PC podczas lockdownów, najwyraźniej złapało bakcyla i zostało w tym świecie na dłużej.

Dzisiejsze rekordowe liczby obalają też stare prognozy o „śmierci” gamingu PC. Gry komputerowe nie tylko nie znikają w cieniu konsol czy smartfonów, ale rozwijają się równolegle, oferując unikalny rodzaj doświadczeń dla milionów graczy na całym świecie.