W ostatnich 2 latach bardzo mocno zmieniło się patrzenie na rozwój firm oraz ich obecność w internecie. Największy wpływ na to miała pandemia i przemiany, które przyniosła. Działalności, które w płynny sposób przeszły z offline na online obecnie rozwijają się, natomiast te, które miały z tym problem lub nie zdecydowały się na adaptację do nowych warunków, mogły mieć problemy z dalszym rozwojem.

Wiele firm zdecydowało się na sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego w trakcie pandemii, a ich wyniki przez długi czas miały trend wzrostowy, często utrzymujący się do dziś dzięki trwałej zmianie zachowań konsumentów, którzy coraz chętniej robią zakupy w sieci. Wraz ze wzrostem sprzedaży internetowej rozwijały się formy szybkich dostaw do klientów i błyskawiczne płatności, co także napędzało konsumpcję. Te pozytywne sygnały dają do myślenia i skłaniają do zastanowienia się nad własnym e-biznesem tych, którzy jeszcze go nie mają.

R E K L A M A

Koszty wejścia na rynek e-commerce nie muszą być wysokie, a dostępne narzędzia w wielu elementach pozwalają na automatyzację wielu procesów. Gdy jednak sklep rozrasta się w szybkim tempie, narzędzia, które były dobre na start, mogą stać się niewystarczające.

Gdy Twój sklep internetowy znajduje się na klasycznym hostingu, a dynamika sprzedaży rośnie i intensywnie zwiększasz ilość produktów, może okazać się, że obecna ilość miejsca przeznaczona na pliki sklepu jest za mała, aby rozwijać strukturę produktową. Dodatkowe produkty to także więcej zdjęć lub filmów lepiej prezentujących ofertę Twojego sklepu, dlatego wybierając serwer dla e-commerce, trzeba wziąć pod uwagę jego pojemność.

Marzeniem każdego właściciela sklepu internetowego jest zwiększanie liczby klientów, którzy wchodzą na platformę z myślą o dokonaniu zakupu. Rosnąca i nieprzewidziana liczba klientów w sklepie wpływa na obciążenie mocy obliczeniowej (RAM). Wybranie produktu z małą ilością RAM-u w takiej sytuacji może przełożyć się na spowolnienie sklepu lub nawet jego zatrzymanie i utratę okazji na lepszą sprzedaż.

Usługą serwerową pozwalającą na perspektywiczny rozwój własnego e-commerce jest serwer dedykowany. To narzędzie oddane do Twojej dyspozycji, co oznacza, że nie współdzielisz go z innymi osobami. Dzięki temu możesz na nim budować bardzo kreatywne rozwiązania i instalować praktycznie wszystkie dostępne aplikacje usprawniające pracę Twojego sklepu. Jednocześnie redukujesz ilość zagrożeń wynikających z niewłaściwych zachowań osób, które użytkowałyby z Tobą przestrzeń, gdybyś korzystał ze zwykłego hostingu. Wraz z serwerem dedykowanym otrzymujesz także IP, które należy wyłącznie do Ciebie.