Ustalanie cen w sklepie internetowym może być prawdziwym wyzwaniem, gdy spróbujesz zrobić to ręcznie. Tak naprawdę do całego proces potrzebujesz przynajmniej jednego zaangażowanego w niego pracownika. Czy faktycznie ma to sens? Istnieją dziś o wiele łatwiejsze sposoby na dostosowanie cen w sklepie do potrzeb rynkowych.

Dynamiczne ceny, czyli zmienność przynosi zysk

Jedną z technik ustalania cen jest Dynamic Pricing, czyli system dynamicznych cen, o którym więcej przeczytasz m.in. tutaj: https://dealavo.com/pl/dynamic-pricing-czym-sa-dynamiczne-ceny. Zapewnia on, jak sama nazwa mówi, możliwość dynamicznego zarządzania cenami w czasie rzeczywistym. Stawki w sklepie dopasowujesz do wybranych przez siebie kryteriów, na przykład zapotrzebowania na dany produkt, stanów magazynowych, a w końcu również cen oferowanych przez konkurencję czy wyświetlanych przez porównywarki cenowe.

Czy system ten samodzielnie dobiera ceny do produktów? Niekoniecznie – to Ty decydujesz o tym, w jakim zakresie działa tego typu narzędzie. Możesz zdecydować się na automatyzację procesów według wprowadzonych przez siebie reguł, jak i częściowo ręcznie decydować o tym, które stawki zostaną w danej chwili zmienione. Strategiczne podejście do ustalania cen opłaca się, tym bardziej że pozwala uzyskać zyski również w okresach wzmożonego zapotrzebowania na dane produkty.

Sposob dynamicznego ustalania cen

Sposób dynamicznego ustalania cen. Źródło: https://dealavo.com/pl/dynamic-pricing-czym-sa-dynamiczne-ceny/

Monitorowanie cen – dlaczego warto korzystać z gotowego systemu?

Aby możliwe było dynamiczne zmienianie cen i dostosowanie ich do okoliczności i potrzeb, trzeba skorzystać z systemu ich monitorowania u konkurencji. Takie gotowe rozwiązanie oferuje przykładowo firma Dealavo. Dlaczego warto z niego skorzystać? Przede wszystkim jest to oszczędność czasu i środków, które trzeba by przeznaczyć na dodatkowego pracownika albo jego przeszkolenie.

Dodatkowo system można dostosować dokładnie do własnych potrzeb. W ten sposób jesteś w stanie pewne procesy zautomatyzować, podczas gdy inne będą nadal wymagały manualnych akcji i zatwierdzeń. Możesz łatwo ustalić, czego potrzebujesz i co jest dla Ciebie najważniejsze, a jakie aspekty w dynamicznym ustalaniu cen chcesz pominąć np. z uwagi na charakterystykę działania sklepu czy filozofię pracy.

Jak działa monitoring cen?

System monitorowania cen to specjalnie zaprojektowany mechanizm, który sczytuje wszystkie ceny od konkurencji i pozwala je dopasować do Twoich potrzeb. Dzięki temu jesteś w stanie otrzymać raport cenowy z danej grupy produktów albo kategorii w wybranej przez siebie formie. Możesz go od razu automatycznie wdrożyć albo samodzielnie przejrzeć i ręcznie wprowadzić modyfikacje. Więcej na ten temat przeczytasz m.in. na: https://dealavo.com/pl/monitoring-cen/.

System monitorowania cen w Dealavo

System monitorowania cen w Dealavo. Źródło: https://dealavo.com/pl/monitoring-cen/

Mądre zarządzanie polityką cenową pozwoli Ci uzyskać więcej korzyści z Twojego biznesu internetowego. W ten sposób jesteś w stanie uzyskać lepsze zyski, zwłaszcza w tak zwanym gorącym okresie zakupowym. Skorzystaj z gotowego systemu, aby zautomatyzować procesy i zaoszczędzić czas oraz środki.