Jakiś czas temu Nikon przejął producenta kamer RED. Teraz widzimy kolejny efekt tego przejęcia.
Nikon przejął RED na początku tego roku za 85 milionów dolarów. Sporo o przejęciu firmy pisaliśmy już na łamach stałki. Tym razem jednak temat tyczy się wideo, a konkretniej nikonowskiego N-Log, więc piszę o tym na łamach dailyweba.
Dla osób, które nie wiedzą, N-Log to 10-bitowy format logarytmiczny, który zapewnia zachowanie szczegółów w światłach i cieniach oraz doskonałą jakość obrazu po korekcji. Jako logarytmiczny format wideo, N-Log wymaga gradacji przy użyciu zewnętrznego edytora wideo.
Nikon i RED z nowymi kreatywnymi LUTami
Firma Nikon udostępniła cztery rodzaje kreatywnych LUT-ów i jeden techniczny LUT, wszystkie stworzone we współpracy z RED. Dostępne za darmo LUTy mogą być wykorzystywane podczas korekcji materiału wideo nagranego w formacie N-Log na kompatybilnych bezlusterkowcach Nikon.
Cztery nowe LUTy prezentują się następująco. „Achromic” to monochromatyczny LUT o niskim kontraście, który obiecuje zachować szczegóły i tekstury. Nikon twierdzi, że zapewnia „miękką i wyrafinowaną atmosferę” i nadaje wideo „klasyczny charakter”. „Film Bias” nadaje nagraniom filmowego ciepła i tekstury. Zapewnia zrównoważone kolory, „subtelny kontrast” i naturalnie wyglądające odcienie skóry. „Film Bias Bleach Bypass” jest, jak sama nazwa wskazuje, inspirowany przetwarzaniem filmu z użyciem wybielacza. Charakteryzuje się wysokim kontrastem i desaturacją, nadając nagraniom surowy, wyblakły wygląd. „Film Bias Offset” to ciepły LUT obiecuje nostalgię dzięki unikalnej korekcji kolorów, miękkości i regulacji kontrastu.
Techniczny LUT współtworzony z RED, jest to nowy standardowy LUT firmy Nikon dla wszystkich kamer wyposażonych w technologię N-Log. Nie jest on przeznaczony do tworzenia określonego nastroju lub emulacji, ale nadaje materiałowi N-Log „standardowy” wygląd.
Wszystkie nowe LUT są już dostępne do pobrania za darmo bezpośrednio ze strony firmy Nikon. Znajdziecie je tutaj.