Proces automatyzacji działań w social mediach może w znacznym stopniu zwiększyć efektywność zarządzania wieloma kanałami komunikacji, przy jednoczesnej redukcji kosztów oraz czasu poświęcanego na takie aktywności. By jednak możliwie jak najwięcej czerpać z dobrodziejstwa automatyzacji, niezbędne jest dokonanie analizy wszystkich działań i wybór właśnie takich procesów, które zajmują najwięcej czasu. Jakie działania warto automatyzować w mediach społecznościowych?

Czym jest i co daje automatyzacja mediów społecznościowych?

Automatyzacją mediów społecznościowych możemy nazwać cały zbiór procedur i zadań, które niezwykle istotne z punktu widzenia zarządzania wszystkimi profilami społecznościowymi nie muszą być ręcznie realizowane przez przedsiębiorców czy osoby zarządzające marketingiem internetowym w sieci.

R E K L A M A

W tradycyjnym modelu każde pojedyncze działanie, od publikacji treści, przez zarządzanie wszelkimi reakcjami, obsługę klienta, aż po tworzenie raportów z wynikami działań były wykonywane ręcznie przez pracownika lub specjalistę do spraw reklamy. I choć nie brzmi to, jak trudna praca, to jednak wraz z rozwojem marki i rosnącym zainteresowaniem użytkowników, wolumen pracy do wykonania rośnie w tempie zastraszającym. Z czasem jeden pracownik nie da rady zarządzać wszystkimi serwisami społecznościowymi, co wymusza na firmie zatrudnienie kolejnych osób, które będą czuwały nad konkretnymi portalami, takimi jak Facebook, Instagram, konto YouTube czy profil Linkedin. Wszystko to jednak możemy uprościć, stosując nowoczesne oprogramowanie NapoleonCat, które wprowadza innowacyjne metody automatycznego realizowania poszczególnych procesów, bez dodatkowej potrzeby naszej interakcji w tych działaniach.

Co daje nam wdrożenie automatyzacji mediów społecznościowych? Przede wszystkim jest to ogromne usprawnienie w obszarze organizacji pracy i zarządzania tak istotnymi z punktu widzenia nowoczesnej reklamy social mediami. To także oszczędność czasu liczona w dziesiątkach godzin oraz wyraźna redukcja kosztów, które w przeszłości poświęcone były na wynagrodzenie specjalistów, czy inwestycje w kolejne nietrafione kampanie reklamowe.

Kto powinien zainteresować się automatyzacją social media?

Dla kogo automatyzacja mediów społecznościowych będzie skutkowała największymi korzyściami? Przede wszystkim mowa o przedsiębiorcach, którzy zaczęli dostrzegać efekty swoich starań. Dywersyfikacja działań marketingowych w podziale na różne serwisy społecznościowe, przemyślana strategia promocyjna oraz aktywne reagowanie na potrzeby i  pytania użytkowników prędzej czy później zapewnią nam wzrost obserwujących, a co za tym idzie, jeszcze więcej ruchu na naszym fanpage. Z czasem może się okazać, że wolumen pracy związany z codziennym zarządzaniem social media przewyższa nasze możliwości logistyczne. To idealny czas, by wdrożyć oprogramowanie NapoleonCat i moduł automatyzacji, znacznie upraszczając i przyspieszając realizację wszelkich procesów.

NapoleonCat i automatyzacja, będąca integralną funkcją narzędzia będzie także idealnym rozwiązaniem nie tylko dla dużych firm i korporacji, które każdego miesiąca ponoszą znaczące koszty związane z zatrudnieniem wielu specjalistów, ale również biznesy e-commerce, które stawiają na skuteczną obsługę klienta w social mediach. 

Z powodzeniem możemy stwierdzić, że automatyzacja social mediów to nowoczesna metoda zarządzania aktywnością profili społecznościowych, z której skorzystać powinien każdy przedsiębiorca dostrzegający potencjał biznesowy w social mediach. Bez względu na to, czy skupiamy się jedynie na takich portalach jak Facebook, Instagram, Linkedin i Twitter, czy rozszerzamy nasz zakres działania o kanał YouTube i wizytówkę Google My Business, automatyzacja NapleonCat to rozwiązanie skrojone pod nasze potrzeby.

auto moderation templete napoleoncat

Jakie obszary naszej aktywności w social mediach warto automatyzować?

Które działania należy zautomatyzować za pośrednictwem oprogramowania NapoleonCat i funkcjonalaności szeroko opisanych pod adresem https://napoleoncat.com/pl/funkcje/social-media-automatyzacja/? Spośród wielu możliwości, na największą uwagę zasługuje:

Automatyzacja harmonogramu publikowania postów

Funkcja NapoleonCat umożliwiająca zautomatyzowanie kalendarza publikacji postów znacznie usprawni proces zarządzania treściami na wielu kanałach społecznościowych jednocześnie. Każdy specjalista e-commerce doskonale wie, jak istotne jest dobranie odpowiedniej daty i pory dnia, kiedy najwięcej użytkowników właśnie przegląda serwis społecznościowy. Dokładając do tego potrzebę osobnej publikacji posta w kilku odrębnych serwisach, nagle zdajemy sobie sprawę, że w danym dniu tak naprawdę nie znajdziemy czasu na inne działania. NapoleonCat i funkcja automatyzacji publikowania treści zapewni nam możliwość stworzenia przejrzystego kalendarza contentowego, w którym będziemy w stanie ustawić funkcję automatycznej publikacji postu w żądanym przez nas momencie, na każdym medium społecznościowym bez naszego udziału. 

Automatyzacja obsługi klienta w social mediach

Ilość pracy związanej z obsługą klienta, odpowiedzią na reakcje i opinie użytkowników może nas zniechęcić, szczególnie biorąc pod uwagę rosnącą popularność naszej marki w kilku osobnych serwisach społecznościowych. NapoleonCat ułatwia zarządzanie relacjami w social mediach i zapewnia automatyzowanie odpowiedzi na regularnie pojawiające się wiadomości i komentarze o tej samej treści. Dzięki takiej funkcji my będziemy musieli zająć się tylko kwestiami wymagającymi najwyższej uwagi, a i te wątki zostaną do nas przekierowane automatycznie. Resztę zostawmy NapoleonCat. Narzędzie przy okazji samodzielnie usunie wszelkie komentarze zawierające niedozwolone treści i linki, a także zadba o to, by wszystkie nasze profile były wolne od spamu.

Automatyzacja sprzedaży w mediach społecznościowych

Sprzedaż produktów i usług to bardzo istotny obszar naszej aktywności w social mediach. Za pomocą oprogramowania https://napoleoncat.com/pl/ w sposób automatyczny udoskonalimy swoje procesy sprzedażowe, skutecznie zamykając każde zamówienie, niezatrudniając przy okazji żadnego dodatkowego specjalisty i handlowca.

Automatyzacja raportowania

Bieżąca weryfikacja naszych działań poprzez śledzenie najważniejszych wskaźników social media to klucz do ciągłego rozwoju i eliminowania słabych stron naszej strategii. Jeśli nasze działania social media są rozliczane przez przełożonych lub klientów, a także staramy się w możliwie jak najbardziej przyjazny sposób przedstawić efekty naszych działań, proces automatycznego generowania raportów i przesyłania ich do konkretnych osób będzie niezwykłym ułatwieniem. Raz skonfigurowany moduł analityczny zapewni nam automatyczny i aktualny dostęp do najważniejszych danych, z uwzględnieniem wskaźników dedykowanych konkretnemu serwisowi oraz danych porównawczych, które ułatwią pozycjonowanie naszych efektów w odniesieniu do poprzednich działań, ale także działań konkurencji.