Twórcy „Ghost of Tsushima” zapewniają, że nadchodząca gra „Ghost of Yotei” nie będzie jedynie powtórką z rozrywki. Podczas ostatniego wydarzenia Sony State of Play fani długo wyczekiwanej kontynuacji doczekali się wreszcie oficjalnej zapowiedzi. Nowa odsłona przeniesie graczy w odmienne realia, z inną protagonistką w roli głównej.
Jason Connell, jeden z dyrektorów kreatywnych projektu, w rozmowie z „The New York Times” podkreślił: „Tworząc grę w otwartym świecie, stajemy przed wyzwaniem powtarzalności. Naszym celem jest zrównoważenie tej tendencji i dostarczenie wyjątkowych, zróżnicowanych doświadczeń.”
Te unikalne przeżycia mają wynikać między innymi z większej swobody w kształtowaniu losów głównej bohaterki – Atsu. Mimo że akcja rozgrywa się stulecia po wydarzeniach z pierwszej części, Atsu przejmuje legendarną tożsamość Ducha. Gracze będą mieli wpływ nie tylko na decyzje fabularne, ale także na styl walki protagonistki. Do dyspozycji oddany zostanie zarówno tradycyjny oręż, jak i bardziej nowoczesna broń palna.
I tak wszyscy będą biegać z katanami;)
Nate Fox, drugi z dyrektorów kreatywnych, zdradził inspiracje stojące za wprowadzeniem do gry silniejszego poczucia zagrożenia. Zespół Sucker Punch czerpał pomysły z wizyty w Parku Narodowym Shiretoko.
„W parku obowiązkowo oglądaliśmy film o niebezpieczeństwach związanych z niedźwiedziami”, wspomina Fox. „Przebywanie w tym niesamowicie pięknym miejscu, pośród stromych klifów i wód, ze świadomością obecności groźnych drapieżników, było elektryzujące. Chcemy przenieść to uczucie niebezpieczeństwa do naszej gry.”
Twórcy stawiają sobie za cel stworzenie immersyjnego świata, w którym piękno przyrody będzie szło w parze z ciągłym poczuciem czyhającego niebezpieczeństwa. Ma to sprawić, że eksploracja będzie jednocześnie fascynująca i trzymająca w napięciu.
Choć dokładna data premiery „Ghost of Yotei” nie została jeszcze ujawniona, wiemy, że gra zadebiutuje na PlayStation 5 w 2025 roku. Fani serii mogą spodziewać się znaczących ulepszeń w stosunku do poprzedniczki, zarówno pod względem mechaniki rozgrywki, jak i oprawy audiowizualnej.
Warto zaznaczyć, że twórcy kładą duży nacisk na autentyczność historyczną i kulturową. Zespół Sucker Punch przeprowadził szeroko zakrojone badania nad epoką, w której osadzona jest fabuła gry, konsultując się z ekspertami w dziedzinie historii i kultury Japonii. Ma to zapewnić graczom nie tylko rozrywkę, ale także możliwość zanurzenia się w fascynującym, wiernie odtworzonym świecie feudalnej Japonii. Wink wink Ubisoft ;)