Kilka miesięcy temu Google ogłosiło zakończenie darmowej usługi G Suite Legacy. Firmy, które z niej korzystają muszą podjąć decyzję, czy zostać w środowisku Google, czy przenosić swoje dane do innego pakietu biurowego. Sprawdź, kiedy kończy się usługa i zobacz, jak przejść na Google Workspace, by nie przepłacić za nowy pakiet. 

Kiedy koniec G Suite Legacy?

R E K L A M A

G Suite Legacy to darmowy pakiet aplikacji i poczty dla małych i średnich firm, który od 2006 roku pozwalał przedsiębiorcom na przeniesienie swojego biznesu do sieci. Wszystko co dobre niestety kiedyś się kończy.  

Benefitem takiego rozwiązania jest zachowanie ciągłości pracy oraz wszystkich ustawień, danych i konfiguracji użytkowników. Zakończenie darmowej usługi i przejście na Google Workspace będzie wiązać się z nowymi kosztami dla firmy. Co zatem zrobić w takiej sytuacji?

Czy warto przejść na inną usługę?

Oczywiście na rynku są dostępne inne rozwiązania, które skutecznie zastępują G Suite Legacy. Mogą one wiązać się z jeszcze większymi kosztami oraz komplikacjami związanymi z migracją danych czy konfiguracją nowego środowiska pracy.

Inne rozwiązania

Dokumenty, Arkusze i Prezentacje to standardowe aplikacje pakietu G Suite i Google Workspace, które mają swoje zamienniki w innych pakietach aplikacji, np. Microsoft Office 365. Dokumenty Google i Microsoft Word są ze sobą kompatybilne, więc firmy nie muszą się martwić o utracenie danych czy brak możliwości otworzenia plików.

Przejście na nowe aplikacje będzie jednak wymagało ponownego nauczenia się ich interfejsu i funkcji, co może znacznie wpłynąć na wydajność i wygodę pracy. Użytkownicy mogą także być przyzwyczajeni do komfortu i szybkości pracy związanej z aplikacjami uruchamianymi w przeglądarce. Na rynku dostępne są także darmowe pakiety do edytowania dokumentów czy arkuszy kalkulacyjnych, lecz nie zawierają one pewnych kluczowych funkcji. Oszczędzając na pakiecie aplikacji, możesz utracić funkcje takie jak współtworzenie, recenzowanie czy szybkie udostępnianie dokumentów.

Biznesowy Gmail czy własna poczta?

Niezwykle popularną i nieodłączną częścią pakietu G Suite jest biznesowa poczta Gmail z własną domeną. Jest ona bardzo czytelna i łatwa w obsłudze, o czym przekonała się niejedna firma oraz miliardy użytkowników darmowego Gmaila. Jeśli zdecydujesz się przejść do konkurencyjnego rozwiązania, musisz liczyć się z koniecznością migracji historii wiadomości oraz ponownym ustawieniem reguł i folderów sortowania maili.

Możesz także zdecydować się na własny hosting mailowy, np. pocztę e-mail w home.pl. Własna poczta ma swoje zalety, np. zaawansowane filtry antyspamowe i reklamowe. Może też dawać większą kontrolę nad usługą. Taka poczta jednak nie jest bezpośrednio zintegrowana ze środowiskiem pakietu Google, co może wydłużyć proces przetwarzania korespondencji elektronicznej.

Własna przestrzeń na pliki w chmurze

G Suite i Google Workspace to nie tylko aplikacje i Gmail, lecz także przestrzeń na Dysku Google dla każdego użytkownika. Alternatywa w postaci pakietu Office także oferuje bezpieczne, chmurowe dyski, lecz ponownie pojawia się kwestia przenoszenia danych i konfigurowania nowego pakietu oraz uprawnień dostępu.

Jeśli chcesz skorzystać z dysku spoza środowiska pakietu aplikacji, dostępne są takie rozwiązania jak Dropbox, osobna usługa OneDrive czy bardziej zaawansowany Acronis Cyber Protect do tworzenia kopii zapasowych. Są to świetne usługi dla biznesu, lecz nie są tak dobrze zintegrowane z pakietami aplikacji.

Jak przejść na Workspace i zaoszczędzić pieniądze? 

Wycofanie usługi G Suite Legacy jest ciosem w portfel firm, które korzystają z darmowego pakietu aplikacji. Google jednak zdaje sobie z tego sprawę, dlatego firmy z G Suite Legacy mogą skorzystać ze zniżki na pierwszy rok pakietu Google Workspace.

Decyzję o przejściu na płatny pakiet musi samodzielnie podjąć każdy przedsiębiorca, ponieważ żadna firma nie jest taka sama. Mała firma z kilkoma licencjami nie powinna mieć problemu z poniesieniem nowych kosztów. Inaczej może wyglądać sytuacja, kiedy w przedsiębiorstwie aktywnych jest kilkaset licencji – takie koszty zdecydowanie odbiją się na budżecie firmy.

Co zyskujesz, przechodząc na Google Workspace w home.pl?

Jeśli Twoja firma obecnie używa G Suite Legacy, w home.pl pomożemy Ci bezboleśnie przejść na Google Workspace. Korzystając z naszej oferty, zyskujesz:

  • przestrzeń na Dysku Google od 30 GB do nawet 5 TB na użytkownika,
  • polską fakturę VAT i łatwe rozliczenia, bez podpinania karty,
  • brak ryzyka związanego z przewalutowaniem, 
  • wsparcie dedykowanej infolinii dla usług Google i ekspertów, którzy pomogą Twojej firmie.

Przechodząc z G Suite Legacy na Google Workspace w home.pl otrzymasz zniżkę -60% dla nawet 20 użytkowników w swojej firmie! Rabat będzie obowiązywać przez 3 lata.

Poznaj ofertę licencji Google Workspace w home.pl i skontaktuj się.