Dzisiaj firma LG Electronics (LG) przedstawiła nowy kierunek marki i nową identyfikację wizualną we wszystkich fizycznych i cyfrowych punktach kontaktu z klientem.
W nowych wytycznych dotyczących komunikacji marki firmy, udostępnionych pracownikom na całym świecie, firma LG nakreśliła nowy kierunek, w którym marka ma być kochana przez klientów z różnych krajów i pokoleń, w tym pokolenie Z, i ostatecznie stać się marką kultową.
Animowane logo LG
Najbardziej rzucającą się w oczy rzeczą jest animacja logo LG. Sam znak się nie zmieni, ale w przestrzeni cyfrowej logo ożyje. Symbol marki, złożony z liter „L” i „G”, może wykonywać osiem unikalnych ruchów, w tym kiwanie głową, obracanie się i mruganie. Dzięki nowym możliwościom symbol marki może witać klientów przyjaznym uśmiechem lub poruszać się wraz z muzyką w tle na platformach cyfrowych na wiele dowcipnych sposobów.
Nowa tożsamość wizualna LG
Oprócz charakterystycznego dla LG koloru czerwonego, we wszystkich punktach kontaktu z klientami firma będzie używać bardziej energetycznego koloru LG Active Red. Z nowym wizerunkiem LG mam pewien problem, bo mam wrażenie, że firmie zabrakło odwagi. Z jednej strony mamy nowy, żywy kolor i puszczenie oka do odbiorcy, przez nowe animowane logo. Z drugiej firma nie zdecydowała się na odświeżenie głównego logo, w której w wielu miejscach wciąż biją w oczy niezbyt eleganckie gradienty.
Firma zaprojektowała również nowy krój pisma dla hasła marki Life’s Good, które będzie szerzej wykorzystywane jako atut marki w opakowaniach produktów. Firma twierdzi, że kształty liter inspirowane są różnymi produktami LG, jednak dla mnie to trochę naciągane. Sam krój i całe hasło wygląda jednak moim zdaniem dobrze.
LG chce stać się marką kultową. Tego niestety nie da się ogarnąć, bez produktów, które są sexy. Niestety po wyjściu z rynku mobile, LG bryluje w kategoriach AGD i klimatyzacji, które raczej nie zapewnią jej tego statusu. Mimo wszystko przyglądamy się marce LG, gdyż ma w portfolio kilka ciekawych produktów i naprawdę mocarstwowe plany, których zapowiedzią ma być ten rebranding.
LG kwitnie po wycofaniu się z rynku smartfonów. Czy urządzenia mobilne ciągnęły firmę w dół?