Najlepiej sprzedające się aparaty w Japonii produkuje… Kodak
Choć to nie do wiary, w kwietniu Kodak wyprzedził w Japonii Canona i zasiadł na fotelu lidera rynku sprzedaży aparatów.
Według rankingu BCN to właśnie Kodak, po raz pierwszy odkąd ranking jest tworzony, zasiadł na tronie lidera sprzedaży. Ranking BCN to rzeczywista baza danych sprzedaży W Japonii, która codziennie gromadzi i agreguje rzeczywiste dane dotyczące sprzedaży komputerów PC, cyfrowego sprzętu gospodarstwa domowego itp. od głównych sprzedawców detalicznych elektroniki użytkowej i sklepów internetowych w całym kraju.
Kodak na tronie, Kodak w podwójnej koronie
W kwietniu bieżącego roku Kodak zepchnął z tronu Canona, który zasiadał na nim z małymi przerwami od trzech lat. Kodak w kwietniu 2024 roku zdobył 22,5% rynku, co jest dla niego najlepszym wynikiem, od czasu rozpoczęcia zbierania danych przez BCN. Zaskakujące jest, że firma, która od lat nie liczy się w technologicznym wyścigu fotograficznym, zagarnęła takie udziały w sprzedaży na całym rynku aparatów cyfrowych, który łączy kompaktowe aparaty cyfrowe, bezlusterkowce z jednym jednoobiektywowe i lustrzanki jednoobiektywowe.
Zdobycie szczytu umożliwił Kodakowi nudny model o niskiej jakości, o którym nigdy wcześniej nie słyszeliście. Poznajcie Kodak PIXPRO FZ55, model, który w kwietniu w Japonii był najlepiej sprzedającym się aparatem, z 11% udziałem w rynku. Gdzie tkwi sekret tego aparatu? Jest on obecnie promowany przez influencerów i młodsze pokolenie. Szukają niedrogich i kompaktowych aparatów, które zapewniają odmiennej stylistyki od idealnych i sterylnych zdjęć robionych przez droższe modele i smartfony.
Poza PIXPRO FZ55 Kodak wprowadził do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych modeli w Japonii jeszcze dwa aparaty. Są to zamykający podium PIXPRO FZ45 i znajdujący się na piątym miejscu PIXPRO WPZ2.
10 najlepiej sprzedających się aparatów:
- Kodak PixPro FZ55 (11% udziału)
- Sony ZV-E10 (8,2% udziału)
- Kodak PixPro FZ45 (6% udziału)
- Instax MIni EVO (5,5% udziału)
- Kodak PixPro WPZ2 (5,1% udziału)
- Canon IXY 650 (4,9% udziału)
- Canon EOS R50 (4,0% udziału)
- Kenko KC-03TY (2,7% udziału)
- Canon EOS R10 (2,4% udziału)
- Nikon Z30 (2,3% udziału)
Analizując dane sprzedaży w Japonii, musimy pamiętać, że to dość specyficzny rynek. W kolebce fotografii jednym z najlepiej sprzedających się aparatów jest Kenko KC-03TY. Model, którego próżno szukać w Europie, kosztuje w przeliczeniu około 200 złotych i oferuje 8.24 megapikselową matrycę i jakość fotografii porównywalna z kiepskimi smartfonami.
Mimo specyfiki rynku dość zaskakujące jest, że Kodak został liderem sprzedaży w Japonii. Pokazuje to dość wyraźnie, że gdy główne firmy produkujące aparaty fotograficzne skupiły się na drogich bezlusterkowcach i wyścigu na megapiksele, wciąż jest spory rynek na małe aparaty point and shoot, które mają być alternatywą dla pozbawionej duszy fotografii smartfonami. Jestem bardzo ciekawy, czy Kodak obronił w maju fotel lidera, czy był to tylko jednorazowy strzał. Będziemy Was z pewnością informować o dalszych losach tego rankingu.
Last modified: 04 czerwca 2024