Sony zdystansowało Canona w rodzimej Japonii
Nie tak dawno Kodak przejął od Canona pałeczkę lidera rynku foto w Japonii, a teraz Sony zdystansowało Canona w sprzedaży bezlusterkowców z wymienną optyką.
Wydaje się, że Canon ma dobry okres. Niedawno zaprezentowano nowe hybrydowe szkło na bagnet RF, a przede wszystkim nowe aparaty – Canon EOS R5 mark II i Canon EOS R1. Liczby, przynajmniej w Japonii, mówią co innego.
Raport BCN – Sony liderem rynku bezlusterkowców
Ostatnio pisaliśmy o pierwszej połowie roku, gdzie Sony w kategorii bezlusterkowców zgarnął 36% badanego rynku. Czerwiec potwierdza dominację tego producenta. W zeszłym miesiącu jeden z trzech sprzedanych w Japonii (z mierzonych przez BCN podmiotów) bezlusterkowców, pochodził właśnie od Sony. Drugi na liście jest Canon ze sprzedażą szacowaną na 1/4 rynku i bezpieczną przewagą nad Nikonem (14,4% japońskiego rynku).
Ranking BCN to rzeczywista baza danych sprzedaży w Japonii, która codziennie gromadzi i agreguje rzeczywiste dane dotyczące sprzedaży komputerów PC, cyfrowego sprzętu gospodarstwa domowego itp. od głównych sprzedawców detalicznych elektroniki użytkowej i sklepów internetowych w całym kraju.
Kolejny ranking BCN nie wygląda dobrze dla Canona, który jeszcze niedawno był liderem japońskiego rynku zarówno na polu bezlusterkowców, lustrzanek, jak i ogólnie sprzedaży, bez podziału na kategorie. Ciekaw jestem jak na sprzedaż wpłynie wprowadzenie na rynek R5 mark II, bo że R1 jest kierowany do wąskiego grona użytkowników, to nie mam wątpliwości. Tak dobra sprzedaż bezlusterkowców Sony tłumaczy, dlaczego firma nie spieszy się zanadto z nową Sony A7 V.
Last modified: 30 lipca 2024