Canon pokazał trzy nowe hybrydowe obiektywy RF. Twórcy treści będą zachwyceni
Canon rozszerza system EOS R o trzy nowe obiektywy RF, wzbogacając tym samym ofertę hybrydowych urządzeń przeznaczonych dla twórców filmów i zdjęć.

Potwierdziły się przecieki, o których pisałem tutaj. Canon pokazał dziś trzy nowe hybrydowe obiektywy RF – stałki 24 mm i 50 mm F1.4 i zmiennoogniskowego
70-200 mm F2.8L IS USM Z.
Trzy nowe hybrydowe obiektywy Canon RF
Canon ogłasza dziś wprowadzenie trzech nowych modeli do swojej serii obiektywów hybrydowych RF. Urządzenia te uzupełnią stale rosnącą ofertę obiektywów stałoogniskowych i zmiennoogniskowych w serii L kompatybilnych z systemem EOS R. Obiektywy RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, RF 50 mm F1.4L VCM oraz RF 24 mm F1.4L VCM wchodzą w skład nowej serii hybrydowych rozwiązań optycznych. Oferują niezbędne funkcje wideo, takie jak płynnie działający pierścień 11-listkowej przysłony kołowej, szybką i wydajną pracę przy słabym oświetleniu, jak również zaawansowaną optykę i minimalną niestabilność kąta widzenia (tzw. focus breathing). Te właściwości spełnią wymagania zarówno fotografów, jak i filmowców.
Na wprowadzenie tej hybrydowej technologii pozwolił pionierski system mocowania obiektywów RF firmy Canon. Technologia ta wychodzi naprzeciw zmieniającym się potrzebom profesjonalistów, którzy chcą korzystać z takich obiektywów, które bez żadnych kompromisów sprawdzą się i w świecie fotografii, i w świecie filmu.
RF 70-200mm F2.8L IS USM Z

Dzięki swojej poręczności, funkcjonalności i zakresowi zoomu model RF 70-200mm F2.8L IS USM Z sprawdzi się doskonale przy rejestrowaniu zawodów sportowych, dzikiej przyrody czy materiałów do serwisów informacyjnych. Profesjonaliści wykorzystają go do zastosowań hybrydowych, w których ważne są dodatkowa elastyczność i zasięg. Zawodowi filmowcy docenią kluczowe funkcje wideo, takie jak elektroniczna regulacja parafokalności i tłumienie „oddychania obiektywu”, a także serwomechanizm zoomu (wymaga opcjonalnego adaptera Power Zoom), wbudowany 5,5-stopniowy optyczny stabilizator obrazu oraz dedykowany pierścień do płynnej regulacji przysłony. Obiektyw ten jest kompatybilny z opcjonalnymi konwerterami RF firmy Canon.

Do płynnego powiększania obrazu można natomiast wykorzystać opcjonalne adaptery Power Zoom – PZ-E2 lub PZ-E2B. Obsługuje się je ręcznie lub zdalnie za pośrednictwem aplikacji Canon Camera Connect/EOS Utility, funkcji Browser Remote lub poprzez IP przy użyciu protokołu Canon XC ze zgodnymi kamerami. 20-stykowy interfejs adaptera PZ-E2B jest również kompatybilny z uchwytem Zoom Servo Grip firmy Canon, co zapewnia wygodniejszą obsługę, a także regulację zoomu i ostrości. Jest to rozwiązane szczególnie przydatne w zastosowaniach studyjnych.
RF 50 mm F1.4L VCM

Obiektyw RF 50 mm F1.4L VCM cechuje się bardzo praktycznym zakresem ogniskowej, wyjątkową ostrością i znakomitą jakością obrazu, a także naturalnym kątem widzenia – zbliżonym do tego, jaki postrzega ludzkie oko. W efekcie model ten doskonale nadaje się do wykonywania portretów przy słabym oświetleniu, tworzenia reportaży, a także filmów w kinowym stylu ze ślubów i innych wydarzeń. Urządzenie to waży o 40 procent mniej niż model RF 50mm F1.2L USM, co zadowoli twórców poszukujących lekkiego obiektywu o szybkiej przysłonie.

RF 24mm F1.4L VCM

Model RF 24mm F1.4L VCM, lżejszy o 20 procent od swojego poprzednika z serii EF, oferuje szeroki zakres ogniskowej. To sprawia, że doskonale nadaje się do fotografowania krajobrazów, architektury i wnętrz, a także tworzenia portretów środowiskowych, materiałów filmowych i wywiadów, w których ważne jest przedstawienie obiektu w danym kontekście. Oba obiektywy mają ten sam rozmiar i kształt co pozostałe obiektywy hybrydowe, dzięki czemu są wygodniejsze w użyciu oraz podczas montażu.

Obiektywy RF 50 mm F1.4L VCM i RF 24 mm F1.4L VCM są tej samej wielkości co inny, hybrydowy obiektyw stałoogniskowy w tej serii – RF 35 mm F1.4L VCM. Oba te modele cechują się szybką przysłoną f/1.4, co stanowi atut przy słabym oświetleniu. Dzięki silnikom Nano USM ora z Voice Coil Motor urządzenia te wyróżniają się wyjątkowo szybkim autofokusem i niemal bezgłośną pracą. Sprawdzą się również w trudnych warunkach – wysokiej jakości elementy szklane chroni specjalna obudowa obiektywów serii L, a mocowanie zabezpiecza wodoodporna guma. Powłoka fluorowa na pierwszej powierzchni soczewki zapobiega przywieraniu brudu do przednich elementów, natomiast specjalny pierścień sterowania obiektywem, pierścień przysłony i konfigurowalny przycisk funkcji obiektywu zapewniają spersonalizowaną kontrolę na wysokim poziomie.
Wszystkie trzy nowe obiektywy hybrydowe, zaprojektowane z myślą o coraz bardziej zbieżnych rynkach wideo i fotograficznym, dzięki właściwościom takim jak pierścień przysłony, minimalne „oddychanie obiektywu” i płynne ustawianie ostrości, gwarantują nowy poziom kreatywnej kontroli i oszałamiającą jakość obrazu. Wszystkie powyższe modele będą dostępne na rynku polskim na przełomie listopada i grudnia 2024 w następujących cenach: RF 50 mm F1.4L VCM – 7 399 zł, RF 24 mm F1.4L VCM – 7 999 zł a RF 70-200 mm F2.8L IS USM Z, zarówno w kolorze białym, jak i czarnym 16 329 zł.
canon canon rf canon rf 50 mm f1.4l vcm rf 24 mm f1.4l vcm rf 50 mm f1.4l vcm rf 70-200 mm f2.8l is usm z
Last modified: 29 października 2024
Ahhh ta cen za 70- 200 powinna byc ciut wyzsza 16. 300 za takie szklo zdecydowanie za malo pozdrawiam firme canon
Tanio już było…