Leica właśnie odnotowała najwyższe przychody w całej swojej 100-letniej historii
Leica podsumowuje rok fiskalny 2023/2024.
Leica Camera ogłosiła, że w roku fiskalnym 2023/2024 osiągnęła najwyższy przychód w całej historii firmy. Udało się nawet poprawić spektakularne 485 miliony euro z ubiegłego roku.
Leica zarobiła najwięcej w historii
Zeszłej zimy Leica ogłosiła, że ustanowiła rekord sprzedaży w roku fiskalnym 2022/23 i pobiła to osiągnięcie teraz. Wzrost wyniósł 14%, a firma osiągnęła 554 miliony euro przychodu. Chociaż Leica wzmocniła swoje przychody dzięki segmentowi Mobile Imaging (technologia smartfonów i partnerstwa), rdzeniem jej działalności pozostają samodzielne aparaty fotograficzne i wsparcie fotografii.
Sukces Leica ma charakter globalny. Największy wzrost odnotowała w regionie Azji, gdzie przychody wzrosły o 25%, podczas gdy w Europie (nie licząc Niemiec) odnotowano wzrost o ponad 10%. Leica twierdzi, że najsilniejszym czynnikiem generującym przychody w tym roku był aparat Leica Q3, którego wersję z ogniskową 43 milimetry mieliśmy okazję testować na stałce. Nie podała jednak szczegółów dotyczących sprzedaży tego modelu.
Nasze produkty „Made in Germany” zaspokajają rosnące zapotrzebowanie rynku na najwyższej jakości i zrównoważone doświadczenie marki premium. W bieżącym roku fiskalnym będziemy nadal realizować innowacyjne projekty, które pozwolą nam jeszcze bardziej wzmocnić markę Leica i dotrzeć do nowych grup docelowych. Oprócz szybko rozwijającego się segmentu kina domowego opartego na wysoce innowacyjnych technologiach laserowych i obrazowania, uruchomiliśmy również naszą nową aplikację Leica LUX do profesjonalnej fotografii mobilnej iPhonem
Matthias Harsch, dyrektor generalny Leica Camera AG
Jak możemy przeczytać w serwisie PetaPixel, Leica przejęła Fjorden w grudniu 2023 r., ale dopiero w czerwcu ubiegłego roku ogłosiła integrację zespołów ze swoją działalnością. Zespół ten odpowiada za rozwój i ciągłe wsparcie aplikacji LUX. „Ta aplikacja rozszerza nasz ekosystem cyfrowy i otwiera ważny sektor biznesowy w segmencie mobilnym, który ułatwia wejście do świata doświadczeń Leica” — dodaje Harsch.
Wyniki te wskazują, że my możemy sobie pogadać i ponarzekać na ceny sprzętu, a Leica ma się świetnie. A mnie nie zostaje nic innego, jak życzyć marce kolejnych sukcesów. Także tych finansowych.
źródło: PetaPixel
Last modified: 21 listopada 2024