Do tej pory Google Meet używać mogli jedynie przedstawiciele enterprise oraz edukacyjnego i to tylko ci, którzy wykupili dostęp do G Suite. Kilka tygodni temu Przemek pisał o tym, że Google planuje udostępnić swój produkt za darmo wszystkim tym, którzy go potrzebują. Stało się — od teraz z narzędzia korzystać może każdy, kto posiada darmowe konto Google.

Google Meet umożliwia zakładanie konferencji nawet dla 100 uczestników jednocześnie i to bez żadnych ograniczeń czasowych. Oczywiście ta wielkoduszność nie jest bezterminowa — już 30 września w usłudze pojawią się pierwsze ograniczenia czasowe (tak samo jak obecnie na Zoomie w wersji bezpłatnej będzie można prowadzić rozmowy do 60 minut).

Chcielibyście skorzystać z Google Meet? Nic prostszego. Odpalcie swojego e-maila, spójrzcie na kolumnę funkcji oraz zakładek po lewej i wybierzcie z listy oznaczoną hasłem „nowość” usługę. Wystarczy wyrazić zgodę na udostępnianie mikrofonu i kamerki, a następnie dodać rozmówców i voilà! Całość jest intuicyjna i zbliżona do wielu innych podobnych usług. Poza rozmowami Google Meet umożliwia też udostępnianie ekranu.

Google Meet reklamuje się nie tylko brakiem ograniczeń czasowych i możliwością jednoczesnego skontaktowania dużej liczby uczestników. Wśród swoich zalet wymienia: łatwe dołączanie rozmówców za pomocą linka, dodawanie spotkań do kalendarza, dostępność z poziomu różnych urządzeń (strony w przeglądarce lub aplikacji na smartfonie), przypinanie miniatur uczestników na początku listy, odgórne wyciszanie wybranych rozmówców (np. takich z rozpraszającymi dźwiękami tła), usuwanie uczestników z rozmowy i wiele, wiele innych. O wszystkim przeczytacie na oficjalnej stronie Google Meet.