Znany producent papierosów z nowym logo i przewrotnym hasłem

Znany producent papierosów z nowym logo i przewrotnym hasłem

Opublikowano 9.04.2020 21:00 -


British American Tobacco zaprezentowało właśnie całkiem nowy wizerunek. Poza nowym logo zaprezentowano także nowe hasło promocyjne firmy, które w zestawieniu z branżą, reprezentowaną przez firmę, wydaje się dość zaskakujące.

Założone w 1902 roku British American Tobacco to światowej sławy producent papierosów i innych wyrobów tytoniowych. Firma z siedzibą w Londynie działa aktywnie na prawie 200 rynkach na całym świecie, z czego na ponad 50 jest liderem sprzedaży. British American Tobacco Polska ma w swoim portfolio takie znane i lubiane marki jak Vogue, Lucky Strike, Pall Mall czy Rothmans of London. W naszym kraju firma promuje także lokalne marki – Jan III Sobieski czy Nevada. Firma posiada w naszym kraju także jedną z fabryk. Fabryka British American Tobacco w Augustowie jest jednym z najważniejszych zakładów produkcyjnych Grupy British American Tobacco na świecie.

Do tej pory British American Tobacco reprezentowało bardzo charakterystyczne logo, składające się z trzech żółto-złotych liści, opatrzonych niebieską nazwą firmy, pisaną szeryfowym krojem. W liście wpisano promienie wschodzącego słońca, stworzone dzięki użyciu przestrzeni negatywnej. Moim zdaniem to jeden z kultowych znaków, który ani trochę się nie zestarzał. Trzeba jednak przyznać, że to dość patetyczny znak, jak na branżę, w której działa firma.

British American Tobacco zmienia logo

Nowe logo jest dość zaskakujące. Firma zdecydowała się na skrócenie nazwy British American Tobacco i pozostawienie w logo tylko nazwy BAT. Problem w tym, że znak jest koszmarny typograficznie, a towarzyszące mu dwie fale tylko dopełniają obraz nędzy i rozpaczy. Pisałem o patetycznym poprzednim logo? To, co powiecie na nowy slogan, który brzmi… “A Better Tomorrow”? Dość ciekawe jak na firmę tytoniową.

a better tomorrow?

Nowe hasło tak spodobało się BAT, że firma zdecydowała się na stworzenie osobnego znaku dla tego hasła. Niestety jest ono prawie tak złe, jak podstawowe logo. Rozumiem, że jest to element nowej filozofii firmy, stawiającej na alternatywne (czy napewno zdrowsze?) formy palenia tytoniu, a dodatkowo ma tu miejsce ciekawa zabawa, bo hasło jest rozwinięciem anagramu skrótu BAT, jednak dalej mam sporo wątpliwości co do etyczności użycia hasła “A Better Tomorrow” w kontekście firmy tytoniowej.

Rebranding British American Tobacco to w mojej opinii silny kandydat do miana najgorszego rebrandingu roku. Firma porzuciła bardzo dobry stary znak, na rzecz typograficznego koszmarka. Dodatkowo swoją przemianę firmuje hasłem, które w mojej opinii nie przystoi firmie produkującej tytoń.

Wieści z Rozładowani.pl