Znamy wyniki plebiscytu RE:PL - Polski Rebranding Roku 2015! | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Znamy wyniki plebiscytu RE:PL - Polski Rebranding Roku 2015!

Opublikowano 2 lata temu - 2


To co ostatnio mocno poruszane na blogu to temat logo. Zaczęliśmy naszym skromnym raportem dotyczącym najciekawszych i najmniej udanych kreacji logo w zeszłym roku. Oczywiście z pomocą nam przyszła branża kreatywna i wszystkie zaprzyjaźnione z nami twarze, które wyłoniły swoje najlepsze i oczywiście najgorsze typy. W obu wypadkach były oczywiście pewne trendy, jeśli chcecie je poznać, to odsyłam do materiału: Raport DailyWeb: Zapytaliśmy branżę kreatywną o najlepsze i najgorsze logo 2015 roku. Zobacz co nam powiedzieli.

Po przygotowaniu tego całego zestawienia i zapoznaniu się ze wszystkimi opiniami, większość z nich podzielam, jednak uważam, że jedna kreacja została nieco zapomniana. Jaka? Otóż kreacja, która wygrała na zaprzyjaźnionym blogu BrandingMonitor.pl. Krzysztof Karaś, twórca tego bloga przygotował kolejną edycję plebiscytu RE:PL Polski Rebranding Roku 2015r:

x-kom-logo-rgb

"24. stycznia 2016 zakończyła się trzecia edycja plebiscytu RE:PL – Polski Rebranding Roku. W konkursie udział wzięło 27 kandydatur, z czego 10 zostało poddanych finałowemu głosowaniu, w którym czytelnicy Branding Monitora wyłonili zwycięzcę.
Podobnie jak rok temu, tygodniowa walka na głosy wywoływała duże emocje. W głosowaniu oddano ich ponad 10 tysięcy, z czego 4,2 tys. zgarnął tegoroczny zwycięzca – x-kom. Swój rebranding przeprowadził z pomocą agencji BNA, a ogłosił go w październiku ubiegłego roku. x-kom otrzymał także Wyróżnienie Organizatora za koncepcję kompleksowej identyfikacji dla silnej i nowoczesnej marki, łączącej estetykę minimalizmu z dynamiką zastosowanych kolorów.

slupsk

Drugie miejsce zajęło Miasto Słupsk, za sierpniową zmianę identyfikacji dokonaną przez Rio Creativo. Profesjonalny rebranding uporządkował miejski system wizualny, który powinien stać się wzorem dla podobnych działań w innych polskich miejscowościach.

025255

Trzecie miejsce, po emocjonującej walce, zajęła ostatecznie firma Femax z Gdańska, dla której zmianę szat w listopadzie 2015 przygotowała agencja Visane. Głosujący docenili olbrzymi postęp w jakości identyfikacji, który dokonał się wraz z przeprowadzonym rebrandingiem.

RE:PL – Polski Rebranding Roku jest organizowanym przez Branding Monitor corocznym plebiscytem, który ma na celu docenienie i wyróżnienie profesjonalnych przemian wizualnych, dokonujących się w naszym kraju. Tegoroczna edycja była już trzecim wydaniem konkursu. Wszyscy, którzy nie zdążyli zagłosować, będą mieli okazję zrobić to za rok. Do tego czasu warto śledzić informacje o rebrandingach oraz przygotowywać się na kolejną edycję plebiscytu."

Zachodzę w głowę czy specjaliści w naszym raporcie zapomnieli o naprawdę interesującej przemianie logo marki x-kom, czy celowo została ona pominięta. Wypada ona naprawdę interesująco w mojej opinii i wygląda na to, że zasłużyła na wyróżnienie. Logo miasta Słupsk także wysoko w rankingu i z pewnością zasłużenie. Gratulacje zwycięzcom!