Znaj.pl czyli społecznościówka z geolokalizacją - czy ma szanse zwojować rynek? | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Znaj.pl czyli społecznościówka z geolokalizacją - czy ma szanse zwojować rynek?

Opublikowano 4 lata temu -


Ostatnio coraz częściej wykorzystywany jest GPS w wszelkiej maści serwisach czy aplikacjach.

Artykuł sponsorowany.

Pionierem w tych rozwiązaniach zdaje się być popularny Foursquare, który służy m.in. do zbierania opinii użytkowników o określonych lokalizacjach. Jak sprawa się ma w na naszym internetowym podwórku? Okazuje się, że mamy swoje własne społecznościówki, które oparte są o funkcjonalność lokalizacji. Dzisiaj na testach społecznościówka z geolokalizacją - znaj.pl


Zaczynając od początku, czym właściwie jest ów portal. Sceptycznie podchodząc do sprawy, można rzec że kolejna społecznościówka. To jednak co ją odróżnia ją od reszty klonów 'naszej-klasy', to wykorzystanie samej geolokalizacji. Każdy użytkownik za pośrednictwem swojego telefonu może zameldować się w określonej lokalizacji. Daje to możliwość z jednej strony sprawdzenia, kogo możemy spotkać w danej lokalizacji o określonej porze. Z drugiej strony możemy także przenieść się w przeszłość – odświeżyć kontakty osobami z którymi wspólnie imprezowaliśmy.

Znaj.pl wykracza poza standardowe mechanizmy oznaczania się w różnych miejscach. Nasz portal daje możliwość odnalezienia dawnych znajomych i poznania przyszłych – mówi Adam Kogut pomysłodawca serwisu.

Właściwie to na polskiej scenie internetowej nie kojarzę zbyt wielu serwisów korzystających z usługi geolokalizacji. W takich okolicznościach, złapanie fotelu lidera może prowadzić do sukcesu.

Pomysł wydaje się być strzałem w dziesiątkę. W końcu w dobie tanich smartfonów, już prawie każdy w takie cudo jest wyposażony. Czy serwis odniesie sukces? Ciężko wyrokować, z pewnością czas pokaże, niemniej pomysł godny uwagi.