Okazuje się, że Google faworyzuje swoje usługi w wynikach wyszukiwania. Zdarzają się sytuacje, że na pierwszej stronie w wyszukiwarce nie znajdują się żadne zewnętrzne linki, poza informacjami w ramach ekosystemu Google.
Twórcy stron internetowych wiedzą, jak długim i żmudnym procesem jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. Pojawienie się na pierwszej stronie, a także na najwyższych miejscach po wpisaniu w Google popularnej frazy, biorąc pod uwagę konkurencję, jest nie lada wyczynem. Na uzyskanie takich wyników wpływa wiele czynników, a pozycjonerzy stale monitorują jednakowo pozycję projektu, nad którym pracują, jak i konkurencji. Okazuje się, że coraz ciężej pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, bo Google promuje tam swoje usługi.
41% linków na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania to treści w ramach usług Google
Z najnowszego raportu The Markup wynika, że 41% pierwszej strony z wynikami wyszukiwania na urządzeniach mobilnych Google przeznaczyło na linki w ramach własnych usług. Wnioski wysnuto na podstawie analizy ponad 15 000 popularnych zapytań. Po przeprowadzeniu badań 15% strony odpowiadającej pierwszemu ekranowi, który widać w iPhone X, dotychczasowe 41% zwiększyło się do 63%. Przeprowadzający badanie wskazują, że dochodziło do sytuacji, kiedy w ramach jednego na pięć zapytań na pierwszej stronie nie pojawiały się żadne linki do zewnętrznych witryn.
Skuteczne Techniki On-Page SEO, które zwiększą ruch na Twojej stronie!
Case z badania The Markup
The Markup podaje interesujący case z tego badania. Po wpisaniu hasła “zawał mięśnia sercowego” w wynikach wyszukiwania na pierwszych pozycjach pojawiały się: definicja ze słownika Google, ramka z dodatkowymi zapytaniami, informacje z panelu wiedzy, a także karuzela z powiązanymi tematami. Takie wyniki w serpach jednoznacznie wskazują, że Google promuje najpierw treści i powiązane tematy znajdujące się we własnych usługach, tym samym spychając linki do zewnętrznych źródeł na dalsze pozycje.
Google wypromował tak swoje usługi Loty i Hotele
W raporcie The Markup można znaleźć też ciekawe informacje na temat usług Loty oraz Hotele stworzonych przez Google, które zostały upublicznione 9 lat temu. Okazuje się bowiem, że w ciągu tego czasu wspomniane usługi były umieszczane na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a co za tym idzie, zaczęły górować nad konkurencją.
Badania przeprowadzone przez The Markup pokazują, że czasami wszelkie zabiegi pozycjonownia stron, nie muszą doprowadzić do wyświetlania witryny na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Mogą się tam znaleźć treści pochodzące z usług własnych Google, a dopiero po nich linki do stron zewnętrznych. Przedstawiciele Google oczywiście negują badania i wysnute na ich podstawie wnioski.
Źródło: The Markup