Okazuje się, że Google faworyzuje swoje usługi w wynikach wyszukiwania. Zdarzają się sytuacje, że na pierwszej stronie w wyszukiwarce nie znajdują się żadne zewnętrzne linki, poza informacjami w ramach ekosystemu Google. 

Twórcy stron internetowych wiedzą, jak długim i żmudnym procesem jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google. Pojawienie się na pierwszej stronie, a także na najwyższych miejscach po wpisaniu w Google popularnej frazy, biorąc pod uwagę konkurencję, jest nie lada wyczynem. Na uzyskanie takich wyników wpływa wiele czynników, a pozycjonerzy stale monitorują jednakowo pozycję projektu, nad którym pracują, jak i konkurencji. Okazuje się, że coraz ciężej pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, bo Google promuje tam swoje usługi.

SEO: 9 porad jak tworzyć treści zgodnie z trendami

41% linków na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania to treści w ramach usług Google

Z najnowszego raportu The Markup wynika, że 41% pierwszej strony z wynikami wyszukiwania na urządzeniach mobilnych Google przeznaczyło na linki w ramach własnych usług. Wnioski wysnuto na podstawie analizy ponad 15 000 popularnych zapytań. Po przeprowadzeniu badań 15% strony odpowiadającej pierwszemu ekranowi, który widać w iPhone X, dotychczasowe 41% zwiększyło się do 63%. Przeprowadzający badanie wskazują, że dochodziło do sytuacji, kiedy w ramach jednego na pięć zapytań na pierwszej stronie nie pojawiały się żadne linki do zewnętrznych witryn. 

Skuteczne Techniki On-Page SEO, które zwiększą ruch na Twojej stronie!

Case z badania The Markup

The Markup podaje interesujący case z tego badania. Po wpisaniu hasła “zawał mięśnia sercowego” w wynikach wyszukiwania na pierwszych pozycjach pojawiały się: definicja ze słownika Google, ramka z dodatkowymi zapytaniami, informacje z panelu wiedzy, a także karuzela z powiązanymi tematami. Takie wyniki w serpach jednoznacznie wskazują, że Google promuje najpierw treści i powiązane tematy znajdujące się we własnych usługach, tym samym spychając linki do zewnętrznych źródeł na dalsze pozycje. 

Google wypromował tak swoje usługi Loty i Hotele

W raporcie The Markup można znaleźć też ciekawe informacje na temat usług Loty oraz Hotele stworzonych przez Google, które zostały upublicznione 9 lat temu. Okazuje się bowiem, że w ciągu tego czasu wspomniane usługi były umieszczane na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a co za tym idzie, zaczęły górować nad konkurencją. 

Wyszukiwanie słów kluczowych pod strategię SEO

Badania przeprowadzone przez The Markup pokazują, że czasami wszelkie zabiegi pozycjonownia stron, nie muszą doprowadzić do wyświetlania witryny na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Mogą się tam znaleźć treści pochodzące z usług własnych Google, a dopiero po nich linki do stron zewnętrznych. Przedstawiciele Google oczywiście negują badania i wysnute na ich podstawie wnioski.

Źródło: The Markup