Zmiany w Adwords -będziesz mógł śledzić jak często Twój produkt był na „czołowym” miejscu w Google
Zmiany panelu Google AdWords dotknęły też Kampanię produktowa. Pierwsza nowość dotyczy bardzo ciekawego wskaźnika – udział w wyświetleniach na czołowej pozycji w pasku produktowym. Kolejna zmiana związana jest raportowaniem stanów produktu.

Od teraz będziemy mogli śledzić, jak często nasz produkt pojawiał się w „czołowym” miejscu w wyszukiwarce. Przez czołowe Google rozumie, pierwszy produkt po lewej stronie paska. Wskaźnika obliczana jest na podstawie liczby wyświetleń na 1 miejscu przez liczbę uprawnionych wyświetleń. Jeśli produkt pojawił się 8 razy na najlepszej pozycji, na 20 uprawnionych wyników jego udział procentowy w wyświetleniach wynosi 40%.
Nowy interfejs AdWords w bardzo przejrzysty sposób wyświetla informacje o czołowej pozycji. Zrzut z jednej z moich kampanii, gorszy miesiąc, proszę o wyrozumiałość :)
Raportowanie stanu produktu
Do tej pory, aby uzyskać informacje o stanie produktów, trzeba było skierować się z powrotem na stronę Google Merchant Center. W aktualnej wersji AdWords mamy każdą informację o produkcie pod ręką, zaraz po wybraniu listy produktów. Nawet informacje o brakujących atrybutach w feedzie, dostajemy bezpośrednio w AdWords. Zmiana na ogromny plus.
No i świetne raporty, dzięki którym za pomocą jednego kliknięcia przejrzymy stan produktów, bez wychodzenia z AdWords.
Kilka dni temu pisałem, że mam problem z przejściem na nowego AdWords, nadal czuję się w nim zagubiony i mam problemy z odnalezieniem podstawowych wskaźników. Wyżej opisane nowinki jednak dla mojej pracy są tzw. game changerem i na pewno dla klientów z kampaniami produktowymi przełączam się na Material Design AdWords. Kupili mnie.