Zmiana warta miliony – czyli Google testuje nowy kolor linków
Jeśli zdarzyło Ci się ujrzeć w czarne linki w wynikach wyszukiwania Google, to spokojnie – to nie awaria oczu czy monitora, a kolejne testy A/B. W całej historii nie było by nic absolutnie nadzwyczajnego gdyby nie jeden mały drobiazg: góra pieniędzy, która może z tak drobną zmianą przyjść. Nie do wiary?

My google links have turned black, They look horrible. Please turn them back to blue #google pic.twitter.com/hbF5lSkRpS
— facelessloser (@facelessloser) May 8, 2016
Nowy kolor wygląda dość dziwnie, szczególnie kiedy ja jako użytkownik przywykłem do koloru standardowego. Opinia użytkowików, którzy mieli okazji zobaczyć nowy czarny design jest w zasadzie podoba. Oczywiście historie takie jak zmiany interfejsu Allegro, to chleb powszedni. W końcu nikt nie lubi zmieniać swoich przyzwyczajeń, a po kurzu i zamieszaniu – prędzej czy później przyjdzie stabilizacja.
Nie zapowiada się jednak by zmiany były pernamentne. Google zdecydowanie sprawdza zastosowanie nowego koloru. To co jednak najciekawsze, w swojej historii mieli już podobną sytuację, kiedy nie mogli się zdecydować również na właściwy kolor linków. Wówczas wybierali spośród 41 różnych odcieni koloru granatowego i nie mogli zdecydować się na ten właściwy.
@google Google! The black unclicked links look terrible and are not very functional! #BringBackTheBlue pic.twitter.com/mkKsrar3B3
— Joseph Madden (@Hyper200) May 9, 2016
Przy okazji tej zmiany okazało się, że użytkownicy zdecydowanie lepiej klikają w ciemniejsze odcienie granatowego, w związku z tym drobiazgiem okazało się, że Google zarobiło dodatkowe $200 mln! Warto dodać, że granatowa kolorystyka była pokazana raptem 1% użytkowników, a przychód był tak ogromny! To pokazuje, że każda zmiana to gra warta świeczki. Nic więc dziwnego, że Google sprawdza jak takie drobiazgi jak kolory wpływają na konwersję.
Jak tym razem przełoży się zastosowanie koloru czarnego? Mam nadzieję, że przyjdzie się nam dowiedzieć, bo wyniki mogą być naprawdę zaskakujące. Oczywiście zarówno dla spadków jak i wzrostów konwersji, ale z pewnością jest to gra warta świeczki.