Elektronika w niskiej cenie – czy warto kupować na BestCena.pl (analiza opinii i informacji o sklepie)?

Elektronika w niskiej cenie – czy warto kupować na BestCena.pl (analiza opinii i informacji o sklepie)?

Opublikowano 3 miesiące temu - Wpis sponsorowany


Sprzęt elektroniczny to stały element naszego życia. Jego warunki i codzienne obowiązki wymagają wręcz od nas, byśmy nieustannie pozostawali mobilni. Nie wyobrażamy sobie również choćby chwilowej utraty dostępu do informacji i możliwości, jakie daje nam Internet.

Wszystko chcemy robić szybciej oraz łatwiej i nie ma w tym nic złego. Elektronika stała się więc naszym przyjacielem. Smartfon towarzyszy nam niemal w każdej sytuacji i daje ogromne możliwości. Podobnie jest z asortymentem tabletów. Nikogo nie powinno zatem dziwić, że w rankingach wirtualnej sprzedaży to właśnie inteligentny sprzęt zajmuje dziś jedno z pierwszych miejsc pod względem popularności oferty i ilości zamówień. Zanim jednak dokonamy zakupu, warto upewnić się, że cena nowego telefonu, czy aparatu cyfrowego nie jest zbyt wygórowana. Istotne powinny być dla nas również opinie na temat sklepu internetowego, z którym podpisujemy taką umowę sprzedaży. Czy zatem warto kupować na BestCena.pl? Co może zaoferować swoim klientom ten dystrybutor, który działa na rynku już od ponad 10 lat?

Co to znaczy „europejska dystrybucja”?

Sklep internetowy BestCena.pl posiada w swoim regulaminie zapis gwarantujący konsumentowi, iż jego telefon, tablet i każdy inny sprzęt elektroniczny zamówiony na tej stronie, będzie pochodził z europejskiej dystrybucji. Co to jednak oznacza i czym się różni od zakupu w jednym z popularnych elektromarketów w Polsce? Po pierwsze sprzęt nie będzie tu pochodził z polskiej dystrybucji. Składając zamówienie, klient otrzyma swój model iPhone'a, Xiaomi, Samsunga z edycji przeznaczonej na rynek innego kraju w obrębie terytorium europejskiego. Można więc przyjąć, że jednym razem będzie to smartfon z Czech, innym razem tablet z Holandii. Po drugie pomimo tego, że urządzenie nie zostało przeznaczone na rynek polski, ma ono tą samą funkcjonalność oraz oprogramowanie obsługujące nasz język. Po trzecie mamy tu inne kody CSC, gdyż przypisane są one do regionu dystrybucji. Jedynym skutkiem, jaki niesie ze sobą taka różnica, jest inna kolejność otrzymywania aktualizacji oprogramowania dla danego urządzenia (czasami dzieje się to szybciej niż w przypadku dystrybucji polskiej).

Wszystko sprowadza się natomiast do tego, że dzięki europejskiej dystrybucji konsument może nabyć oryginalny sprzęt objęty gwarancją, jednak w niższej cenie.  Jak udało się nam ustalić, nawet jeśli dojdzie do przypadku odmowy wykonania naprawy z tytułu gwarancji przez krajowy podmiot zajmujący się tą usługą, to sklep BestCena.pl oferuje swoją pomoc w egzekwowaniu praw klienta.

Opinie na temat oferty sklepu jasno mówią, że...

Poszukując nowego telefonu w Internecie, niemal na pewno natkniemy się na ofertę sklepu BestCena.pl. Dodatkowo bez najmniejszego problemu można wyszukać w Sieci opinie na temat tego dystrybutora. Wśród komentarzy, jakie znajdują się na takich stronach, niezwykle często można przeczytać natomiast, że:
– atrakcyjna cena podawana na stronie sklepu jest faktycznym kosztem zamówienia produktu (zawiera więc także podatek VAT),
– klient ma możliwość zakupu urządzenia na raty,
– oferta znajduje się również w porównywarkach cen, więc bardzo łatwo można sprawdzić zarówno opinie na temat danego produktu, jak i konkurencyjność ceny jego sprzedaży,
– pojawienie się sprzętu w ofercie jest tu zbieżne z jego oficjalną premierą na rynku europejskim,
– sklep posiada naprawdę szeroki asortyment elektroniki (od iPhonów, przez smartfony Xiaomi, aż po elektronikę od marki Samsung),
– informacje o obniżce cen (np. z tytułu Black Friday) oznaczają faktyczne zmniejszenie kosztu zakupu i nie są jedynie pustym sloganem marketingowym.

Wśród opinii negatywnych dotyczących zakupów w BestCenie najczęściej wyczytać możemy, że zdarzają się problemy z dostępnością towaru i przez to czas oczekiwania może zostać wydłużony. Patrząc jednak na opinie konkurencyjnych sklepów, zdaje się, że problem dotyczy zdecydowanej większości z nich. Prawdopodobnie przyczyną jest sprzedaż na wielu platformach jednocześnie – ofertę BestCeny znajdziemy między innymi na Allegro, ceneo, empiku, e-Mag-u, skąpcu i kilku innych miejscach.

Pozytywne opinie, niskie ceny... a co z obsługą?

Skupmy się teraz może na tym, co w sprzedaży internetowej jest równie ważne, co gdy udajemy się na zakupy do sklepów stacjonarnych, czyli na jakości obsługi. Elementy, które są tu najczęściej przytaczane, znajdują się często w wielu opiniach konsumentów i można je z łatwością znaleźć w Sieci. Podobnie jak w przypadku innych dystrybutorów klienci zwracają tu szczególną uwagę na:
– szybkość zakupu i możliwość elastycznego dostosowania związanych z nim szczegółów (forma płatności, czas dostawy itd.),
– 30-miesięczną gwarancję sprzedawcy (w tym przypadku dla klientów będących osobami fizycznymi, a także sprzętu elektronicznego posiadającego oznaczenie OUTLET) oraz gwarancję producenta,
– profesjonalizm sprzedawcy (klient może tu liczyć zarówno na specjalistyczne doradztwo mailowe i telefoniczne, jak i pomoc w składaniu zamówienia, czy też wsparcie w razie trudności na każdym etapie realizacji wysyłki),
– szybką wysyłkę (zgodną z informacją dystrybutora podaną w karcie wybranego produktu),
– możliwość dokonania zwrotu zakupionej elektroniki nawet przez 90 dni od jej nabycia (jeśli tylko produkt jest w nienaruszonym stanie).

Czy zatem warto tu kupować?

Wiele elementów, zarówno jeśli chodzi o niuanse związane z asortymentem, jak i obsługą klienta, może w tym przypadku przemawiać za skorzystaniem z oferty tego sklepu internetowego. Z całą pewnością warto rozważyć tę opcję, chociażby ze względu na asortyment, który posiada najbardziej atrakcyjną cenę w porównaniu do elektroniki dostępnej w polskiej dystrybucji. Argumentów przemawiających za wyborem tego dystrybutora można szukać również w opiniach znajdujących się w Sieci. Czytając uważnie tego typu treści, każdy konsument jest w stanie z łatwością „wyłowić” najbardziej istotne dla siebie informacje i podjąć świadomą decyzję o tym, czy złożyć zamówienie na BestCena.pl.


Artykuł sponsorowany, stworzony przez Nprofit.pl