Ziemia jest za ciasna - Pepsi będzie reklamować się w kosmosie




Ziemia jest za ciasna - Pepsi będzie reklamować się w kosmosie

Opublikowano 15.04.2019 12:49 -


Okazuje się, że na naszej planecie jest już za mało miejsca nie tylko dla ludzi, ale także na reklamy. Firmy prześcigają się w pomysłach na reklamę, ale rosyjski startup StartRocket zdaje się, odleciał. Dosłownie i w przenośni.

Firma planuje stworzyć reklamę na nocnym niebie, wykorzystując do tego miniaturowych satelitów. Pierwszym klientem innowacyjnej reklamy ma być firma PepsiCo. Do stworzenia takiej reklamy wykorzystane zostaną tzw. CubeStats, które zbudują na niebie sztuczne konstelacje. Reklamowany ma być napój Adrenaline Rush, wspomagając tym samym „kampanię przeciwko stereotypom i nieuzasadnionym uprzedzeniom wobec graczy”.

pepsi

Rzeczniczka rosyjskiego oddziału PepsiCo, Olga Mangova potwierdziła już partnerstwo, dodając, że firma wierzy w potencjał StartRocket. Zaznaczyła, że „billboardy orbitalne to rewolucja na rynku komunikacji”. StartRocket natomiast zapewnił, że ich sprzęt będzie w pełni gotowy do wysłania reklam w kosmos maksymalnie do 2020 roku. Natomiast gotowość to jedno, a samo uruchomienie reklam ma być w 2021 roku. Aktualnie zbierane są fundusze na dalszy rozwój.

Reklama na niebie ma być wyświetlana w sześciominutowych cyklach. Całość będzie „zawieszona” na wysokości około 400-450km. Oczywiście jest wielu przeciwników takiej formy reklam. Zaznaczają oni, że taka forma tylko zaśmieci jeszcze bardziej przestrzeń okołoziemską, co zwiększy ryzyko na kolizję z kosmicznymi śmieciami, które orbitują wkoło naszej planety. Co ciekawe plan takich billboardów nie jest oryginalny, bo już w 1993 powstała pierwsza taka idea. Wtedy Amerykańskie Towarzystwo Astronomiczne stanowczo potępiło taki pomysł. Mimo to StartRocket jest nieugięte i są przekonani co do sensowności swojego planu.