Zegarki szwajcarskie zdeklasowane przez Apple Watch

Smartwatch od Apple jest już nie tylko najlepiej sprzedającym się inteligentnym zegarkiem. Liczba sprzedanych urządzeń Apple Watch przerosła już nawet liczbę wszystkich zegarków sprzedanych przez producentów ze Szwajcarii.

Według najnowszych danych gigant z USA sprzedał w 2019 roku 31 mln sztuk Apple Watch. Z kolei szwajcarskie marki zegarkowe wysłały do sklepów 21,1 milionów swoich produktów. Warto także odnotować, że Apple odnotowało w tym segmencie 36-procentowy wzrost w porównaniu do poprzedniego roku, a szwajcarscy producenci tacy jak Swatch czy TAG Heuer – 13-procentowy spadek.

To koniec “zwykłych” zegarków?

Nie oznacza to jednak, że tradycyjne zegarki odejdą w niepamięć. Poza wskaźnikami liczby wyprodukowanych urządzeń trzeba w tym wypadku wziąć pod uwagę jeszcze choćby średnią cenę zegarka czy grupę docelową. Klient gotowy zapłacić 50 tysięcy złotych za Rolexa nie zrezygnuje z niego na rzecz 25-krotnie tańszego smartwatcha. Choć jest duża szansa, że Apple Watch prędzej czy później również znajdzie się w jego kolekcji.

Wspomniane dane nie stanowią zatem dowodu na upadający rynek zegarków analogowych, a raczej na przemyślaną strategię biznesową Amerykanów. Apple potrafiło znaleźć dla siebie miejsce na, wydaje się, przesyconym i skostniałym rynku, w przeciągu kilku lat stając się jednym z największych producentów zegarków na świecie.

Apple Watch jest dla klienta nowego typu

Autorzy analizy zwracają także uwagę na to, że Apple Watche kupują zazwyczaj osoby młode. Tradycyjne zegarki mechaniczne najbardziej popularne są wśród starszych klientów.

Celnym spostrzeżeniem jest też fakt, że szwajcarscy producenci zegarków absolutnie “przespali” smartwatchową rewolucję. Nikt nie spodziewał się inteligentnego Rolexa czy Omegi, ale dla tańszych, lifestyle’owych marek jak Swatch czy Tissot mogła być to okazja niczym “kwarcowa rewolucja”. Szczególnie jeśli chodzi o młodych klientów.

Apple w segmencie smartwatchy oferuje jednak lepszy, bardziej pociągający produkt, który na dodatek świetnie współpracuje z iPhone’ami. Dlatego szwajcarscy producenci musieliby się bardzo napracować, aby zdobyć serca nowych klientów.

Źródło: The Verge

Share
Disqus Comments Loading...
Autor
Kuba Wojajczyk

Powiązane

Szperałem, grzebałem i kopałem, aż trafiłem na “Not Tonight”

Kontynuuję swoje poszukiwania ciekawych narracji w grach niezależnych. Przyznaję, że mój apetyt rozbudził tytuł "Yes,…

5 sierpnia, 2020

Facebook może w ogóle nie odczuć skutków bojkotu przez reklamodawców

Mimo to firmy takie jak Coca-Cola, Diageo, Mars, HP i CVS Health już teraz zapowiadają…

5 sierpnia, 2020

Ech… Apple daje nowe procesory do iMaca, ale bez zmian w designie

Pomimo przecieków mówiących o "inspiracji iPadem Pro", nowy iMac z zewnątrz nie różni się od…

5 sierpnia, 2020

Szukasz platformy, na której możesz stworzyć i sprzedawać swój kurs online? Wybierz eduj.pl i zgarniaj nawet 98% prowizji!

W internecie znajdziemy wiele platform pozwalających na tworzenie i dystrybucję szkoleń online, czym więc różni…

5 sierpnia, 2020

Android Auto wreszcie w BMW! Powód do radości czy wstyd?

BMW, jedna z najbardziej rozpoznawalnych i cieszących się długą historią niemiecka marka, miała w swoim…

5 sierpnia, 2020

Nowości w WhatsApp: walka z dezinformacją i obsługa pokoi z Messenger Rooms

Facebook wprowadza kolejne nowości do swojego komunikatora WhatsApp. Użytkownicy aplikacji mobilnych będą mogli sprawdzać, czy…

5 sierpnia, 2020