Zegarki szwajcarskie zdeklasowane przez Apple Watch

Zegarki szwajcarskie zdeklasowane przez Apple Watch

Opublikowano 12.02.2020 11:30 -


Smartwatch od Apple jest już nie tylko najlepiej sprzedającym się inteligentnym zegarkiem. Liczba sprzedanych urządzeń Apple Watch przerosła już nawet liczbę wszystkich zegarków sprzedanych przez producentów ze Szwajcarii.

Według najnowszych danych gigant z USA sprzedał w 2019 roku 31 mln sztuk Apple Watch. Z kolei szwajcarskie marki zegarkowe wysłały do sklepów 21,1 milionów swoich produktów. Warto także odnotować, że Apple odnotowało w tym segmencie 36-procentowy wzrost w porównaniu do poprzedniego roku, a szwajcarscy producenci tacy jak Swatch czy TAG Heuer – 13-procentowy spadek.

To koniec “zwykłych” zegarków?

Nie oznacza to jednak, że tradycyjne zegarki odejdą w niepamięć. Poza wskaźnikami liczby wyprodukowanych urządzeń trzeba w tym wypadku wziąć pod uwagę jeszcze choćby średnią cenę zegarka czy grupę docelową. Klient gotowy zapłacić 50 tysięcy złotych za Rolexa nie zrezygnuje z niego na rzecz 25-krotnie tańszego smartwatcha. Choć jest duża szansa, że Apple Watch prędzej czy później również znajdzie się w jego kolekcji.

Wspomniane dane nie stanowią zatem dowodu na upadający rynek zegarków analogowych, a raczej na przemyślaną strategię biznesową Amerykanów. Apple potrafiło znaleźć dla siebie miejsce na, wydaje się, przesyconym i skostniałym rynku, w przeciągu kilku lat stając się jednym z największych producentów zegarków na świecie.

Apple Watch jest dla klienta nowego typu

Autorzy analizy zwracają także uwagę na to, że Apple Watche kupują zazwyczaj osoby młode. Tradycyjne zegarki mechaniczne najbardziej popularne są wśród starszych klientów.

Celnym spostrzeżeniem jest też fakt, że szwajcarscy producenci zegarków absolutnie “przespali” smartwatchową rewolucję. Nikt nie spodziewał się inteligentnego Rolexa czy Omegi, ale dla tańszych, lifestyle’owych marek jak Swatch czy Tissot mogła być to okazja niczym “kwarcowa rewolucja”. Szczególnie jeśli chodzi o młodych klientów.

Apple w segmencie smartwatchy oferuje jednak lepszy, bardziej pociągający produkt, który na dodatek świetnie współpracuje z iPhone’ami. Dlatego szwajcarscy producenci musieliby się bardzo napracować, aby zdobyć serca nowych klientów.

Źródło: The Verge

Wieści z Rozładowani.pl