Zdjęcia 360 stopni na Facebooku. Jak je wykonać? | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Zdjęcia 360 stopni na Facebooku. Jak je wykonać?

Opublikowano 1 rok temu -


"Zdjęcia na Facebooku zostały wprowadzone ponad dekadę temu i szybko stały się jedną z głównych dróg, dzięki której ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami" - czytamy na oficjalnym blogu portalu Marka Zuckerberga. Teraz Facebook poszedł o krok dalej i wprowadza zdjęcia 360 stopni. Do tej pory z podobnym rozwiązaniem mogliśmy się spotkać w mapach Google, czy stronach zabierających nas na tzw. wirtualne spacery. Dzięki tego typu fotografii możemy oglądać cały obiekt, ze wszystkich jego stron.

Przykład zdjęcia 360 stopni, które pojawiło się na profilu Międzynarodowej Stacji Kosmicznej - możecie zajrzeć do jej wnętrza, przesuwając zdjęcie w dowolnym kierunku (konieczne może być kliknięcie w zdjęcie):

Jak wykonać zdjęcia 360 stopni i umieścić je na Facebooku?

Wykonanie i umieszczenie tego typu zdjęć na Facebooku sprowadza się do dwóch prostych kroków:

1. Możesz zrobić zdjęcia panoramiczne za pomocą wbudowanej aplikacji aparatu na iOSie lub Androdzie. Jeśli Twój aparat nie obsługuje takiej funkcji, spróbuj zainstalować jedną z aplikacji trzecich do obsługi tego typu zdjęć lub wyposaż się w specjalną kamerę.

2. Otwórz aplikację Facebooka i dodaj zdjęcie 360 w taki sam sposób, w jaki dodajesz tradycyjną fotografię.

Zdjęcie wykonane w ten sposób będzie opatrzone specjalną ikonką kompasu - oznacza to, że swobodnie możesz poruszyć telefonem lub przesunąć po ekranie palcem, by podziwiać panoramę. Dodatkowo, na telefonach kompatybilnych z okularami VR (do wirtualnej rzeczywistości) zdjęcie będzie można obejrzeć właśnie w tej technologii - wszystko dzięki specjalnej ikonie "Zobacz w VR".

Jak czytamy na oficjalnym blogu Facebooka, wprowadzenie nowej funkcji dla wszystkich użytkowników może zająć kilka dni, stąd niektórzy z Was mogą nie mieć jeszcze możliwości zamieszczania tego typu zdjęć.

Jak oceniacie udostępnienie tej funkcji na Facebooku? Osobiście wyobrażam już sobie kilka ciekawych zastosowań tego typu fotografii (szczególnie poprzez marki), a połączenie ich z coraz powszechniejszą technologią VR może przynieść ciekawe efekty.

Więcej o fotografii 360 na Facebooku możecie dowiedzieć się ze specjalnie przygotowanej przez serwis Marka Zuckerberga strony: facebook360.fb.com.