Zdaje się, że ten format się nie sprawdził, czyli Youtube zabija swoje 30 sekundowe reklamy | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Zdaje się, że ten format się nie sprawdził, czyli Youtube zabija swoje 30 sekundowe reklamy

Opublikowano 6 miesięcy temu -


Mówią, że są na tym świecie trzy stałe: podatki, ZUS i to, że Youtube zmusi nas do oglądania reklam. Mimo, że pierwsze dwa aspekty prawdopodobnie nigdy nie ulegną zmianie, o tyle tym Youtubem okazuje się, że sprawa wcale nie jest taka pewna. Właśnie ogłosili, że zabijają swój format reklamowy, w którym to zmuszali nas do oglądania nudnych i długich 30 sekundowych reklam. Jest jednak pewien haczyk, a bardziej gwiazdka.

Reklamy, to co co napędza cały rynek. Nic więc dziwnego, że i te pojawiły się na Youtube. Oczywiście nie mam problemu z żadnym z serwowanych formatów, chociaż wygląda, że nie tylko ja byłem zdania, że format 30 sekundowy to jakiś ponury żart. Mam jednak wrażenie, że w naszym polskim internecie, nie było to zjawisko aż nadto męczące. Owszem, zdarzało się natrafić na taką, ale nie była ona czymś co powodowała wypadanie włosów.

Co ciekawe mam okazje pracować na jednym ze skandynawskich VPN i uwierzcie mi, że to co tam się dzieje na Youtube powoduje siwienie wspomnianych włosów bardzo szybko. Wynika to pewnie z ilości reklamodawców, potencjalnych odbiorców, świadomości internetowej jednych i drugich, w każdym razie reklamy tam to prawdziwa zmora. Właściwie nie da się obejrzeć materiału, bez męczących reklam. Popularne 6 sekundówki nie są problematyczne, ale przy każdym teledysku 30s spamów wprost do mózgu, to naprawdę męcząca sprawa.

Youtube chyba wysłuchał swoich użytkowników i co ciekawe reklamodawców, dlatego też postanowili podjąć radykalne działania. Reklama 30 sekundowa znika jako dostępny format reklamowy. To świetna wiadomość, jest jednak wspomniany haczyk/gwiazdka. Nastąpi to jednak dopiero w 2018r. Jak twierdzą włodarze YT format ten nie przyjął się dobrze ze względu na odbiór, a także najprawdopodobniej nie konwertował reklamodawcom.

Mam cichą nadzieję, że wycofanie tej formy reklamowej spowoduje zmianę trendu, a sam użytkownik będzie zachęcany do obejrzenia reklamy, zamiast być do niej zmuszany. W końcu nie raz zainteresowany 6 sekundową reklamą, obejrzałem ją do końca. Tak to powinno działać i mam nadzieję, że to właśnie w tym kierunku Youtube zmierza. Trzymam kciuki.