Nie od dziś wiadomo, że ludzie coraz częściej przeglądają Facebooka jedynie w wersji mobilnej – w drodze do pracy, szkoły, na uczelnię. Mark Zuckerberg wykorzystuje tę wiedzę i testuje nową funkcjonalność – zakupy.

Do tej pory w aktualnościach pojawiały się posty ze specjalnymi przyciskami akcji, które zachęcały użytkowników do przejrzenia oferty danej firmy, czy dokonania zakupu. Teraz Facebook idzie o krok dalej – wprowadza „Shopping Feed” – miejsce, w którym znajdziemy posty i zdjęcia produktów od sprzedawców z różnych branż. Sprawdźcie, jak wygląda to w praktyce:

shopping_featured_o_w5iq7fzqaer_6u5fezdgphykwwbdm7a-ly_bvuc  canvas_target

Dostęp do nowej funkcjonalności – o ile zostanie ona wprowadzona na stałe – możliwy będzie z bocznego menu, z sekcji „Ulubione”. Facebook jednak nie stanie się wielkim internetowym sklepem – Emma Rodgers, marketingowiec Facebooka mówi, że reklamy (jak na razie) w ciągu dalszym przenosić będą użytkownika do strony sprzedawcy. Ma to jednak zmobilizować przedsiębiorców do dostosowania swoich stron do mobilnych ekranów – tak, by użytkownicy mogli przeglądać oferty sklepów szybciej i wygodniej.

Jak to w przypadku testów na Facebooku bywa – dostęp do nowej funkcji mają tylko nieliczni użytkownicy. Jak myślicie – shopping feed sprawdzi się, czy nie? Osobiście nie jestem przekonany do tego rozwiązania – wydaje mi się, że nie poprawi ona w znaczny sposób wyników sprzedaży, a spowoduje jedynie to, że wkrótce do mobilnej aplikacji Facebooka potrzeba będzie dodatkowej karty pamięci.