YouTube będzie zliczał użytkownika jako „zaangażowanego” po kliknięciu w reklamę lub obejrzeniu 10 sekund. Wcześniej czas ten wynosił 30 sekund.
Ludzie nie zawsze podejmują akcję zaraz po obejrzeniu reklamy. To dość oczywiste stwierdzenie. Często pomysł na zakup musi się uleżeć, zanim będziemy gotowi do podjęcia decyzji zakupowej. Według YouTube 90% (badanych) konsumentów deklaruje, że dowiedzieli się o istnieniu nowych produktów oraz marek z YouTube. Czas, jaki użytkownicy tego serwisu spędzają na wideo typu który produkt kupić podwoił się w ciągu ostatniego roku.
YouTube posiada w swojej ofercie reklamy typu TrueView. W skrócie jest to wyświetlanie małego banera oraz przycisku CTA poniżej oglądanej reklamy/wideo.
Aby umożliwić reklamodawcom używającym TrueView lepsze śledzenie skuteczności ich reklam, YouTube zdecydował się na zmiany. Jeszcze do niedawna zliczali użytkowników, do których dotarła reklama na podstawie 30 sekund, a następnie podjęcia kolejnej akcji w ciągu 30 dni.
Teraz okno czasowe do konwersji zostało dość znacznie zmienione. Wynosi ono 10 sekund oraz 3 dni.
Według YouTube taka zmiana przyniesie kilka korzyści dla reklamodawców:
- dokładniejsze zliczanie konwersji
- szybszy start kampanii CPA (płacimy za konwersję)
- dokładniejsze oraz szybsze raporty ze względu na krótsze okno czasowe
Jako reklamodawca nie musisz podejmować żadnej akcji, ponieważ zmiany zostały już wprowadzone dla wszystkich.