YouTube testuje nowy system rekomendacji | DailyWeb.pl

YouTube testuje nowy system rekomendacji

Opublikowano 3 miesiące temu -


Aplikacja YouTube na IOS już niedługo zyska nowa zakładkę. Ma ona pomóc użytkownikom w odkrywaniu nowych, dopasowanych do ich zainteresowań treści.

YouTube posiada obecnie kilka sposobów na rekomendacje użytkownikom nowych treści. Poza najbardziej charakterystyczną - listą kolejnych, powiązanych tematycznie filmików wyświetlającą się przy każdym wideo, mamy także do dyspozycji także kilka osobnych list rekomendacji: "Na czasie", "Wybrane dla Ciebie" i "Ostatnio przesyłane". Bardzo prawdopodobne, że niedługo lista ta jeszcze się powiększy. W ciągu ostatnich dni wyszło bowiem na jaw, że YouTube testuje dwa nowe sposoby rekomendacji treści, tym razem dostosowane do urządzeń mobilnych.

Nowości w YouTube na IOS i Android

Pierwszą z nich jest zakładka "Więcej polecanych filmów dla Ciebie" w aplikacji na Androida. Użytkownicy wybranych urządzeń z aplikacją z numerkiem 13.27, mogą zauważyć pod każdym filmikiem 4 dodatkowe miniatury z polecanymi treściami. W przeciwieństwie do dotychczasowego sposobu rekomendacji, filmy te nie są powiązane z obecnie oglądanym filmem, a dobierane są za pomocą algorytmu, który stara się dopasować do naszych ogólnych preferencji.

Copyright Match - nowe narzędzie ochrony treści od Youtube

Druga z nich to funkcja "Odkrywaj", która ma być na razie dostępna dla użytkowników IOS. Nowa zakładka będzie zawierać rekomendacje nowych, nie widzianych wcześniej przez użytkownika treści, dobieranych na podstawie wcześniejszej historii przeglądania. Brzmi znajomo? Zakładki typu "Explore" dostępne są obecnie w większości aplikacji związanych z social mediami czy serwowaniem treści. Aż ciężko uwierzyć, że Google czekało tyle czasu aby wprowadzić podobną funkcję na YouTube. Z opisu wynika, że youtubowska zakładka "Odkrywaj" ma działać w bardzo podobny sposób do tej jaką znamy chociażby z Instagrama.

YouTube pozwoli twórcom więcej zarabiać! Nowe metody już niebawem

Nowe funkcje, oprócz bycia sposobem na przyciągnięcie na dłużej użytkowników, działa także na korzyść youtuberów. Przede wszystkim jest nową szansą dla tych z nich, których twórczość nie była dotąd w stanie przebić się do szerokiej publiczności. To kolejny krok w stronę twórców treści. Niedawno pisaliśmy także o nowych sposobach monetyzacji kanałów jakie YouTube ma oferować. Należą do nich m.in. płatne członkostwo, sprzedaż gadżetów czy funkcja YouTube premiery.

Jeśli obawiasz się, że dzięki nowej funkcji oderwanie się od YouTube będzie jeszcze trudniejsze, mamy dla ciebie dwie dobre wiadomości. Po pierwsze obie funkcje są obecnie w fazie testów A/B i nie wiadomo czy i kiedy pojawią się na innych urządzeniach. Po drugie aplikacja YouTube od jakiegoś czasu posiada także inną funkcję, która dba o to by użytkownicy nie spędzili na korzystaniu z niej dłużej niż założone wcześniej maksimum.