YouTube pracuje nad… „skracaczem” reklam. Genialne rozwiązanie!




YouTube pracuje nad… „skracaczem” reklam. Genialne rozwiązanie!

Opublikowano 14.05.2019 13:17 -


Google zamknęło swój skracacz linków już jakiś czas temu, a teraz pracuje nad skracaczem reklam. Będąc dokładniejszym, to sam YouTube tworzy to narzędzie, obecnie jest ono w fazie testów alpha.

Narzędzie nazywane jest roboczo „Bumper Machine”, pozwala skrócić dłuższe reklamy do spotów o długości 6 sekund. Wszystko oczywiście odbywa się automatycznie, dzięki uczeniu maszynowemu. Narzędzie takie bierze „na warsztat” reklamę 30 czy 90-sekundową i tworzy z niej reklamę trwającą 6 sekund.

Po testach alpha rozpoczną się beta testy i następnie funkcja zostanie opublikowana na całym świecie. Opublikowano także przykład, jak narzędzie sprawdza się w praktyce. Poniżej reklama, która oryginalnie trwa 13 sekund:

A tutaj reklama skrócona do sekund 6:

Bumper Machine wyszukuje kluczowe elementy reklamy, skupia się na konkretnych osobach, czy też logotypach firmy albo produktu. Dzięki temu ostatnie 2 lub 3 sekundy będą zawierały właśnie logo, lub Call To Action.

Oczywiście algorytmy nie są w stanie w 100% zastąpić specjalistów od reklam i taka reklama wymaga naszego zatwierdzenia. Z tego powodu Bumper da nam cztery wersje reklam do wyboru. W tym miejscu będziemy mogli zdecydować się na konkretną wersję bądź też zachować wszystkie cztery, jeśli one nam się spodobają.

Na razie brak jest dodatkowych informacji na temat narzędzia, jak tylko takowe się pojawią, na pewno będziemy testować.