YouTube, nie idź tą drogą! Serwis chce wprowadzić reklamy w apce TV

YouTube, nie idź tą drogą! Serwis chce wprowadzić reklamy w apce TV

Opublikowano 19.09.2019 9:11 -


Pierwsze informacje o wprowadzeniu na YouTube reklam pojawiły się już w zeszłym roku. Wtedy to też użytkownicy zaczęli stykać się z krótkimi przerywnikami muzycznymi, które po chwili przesłuchania mogli pominąć. Sytuacja diametralnie się zmieniła, kiedy dołączyły do nich wersje spotów reklamowych, które trzeba było obejrzeć do końca.

Wiązało się to z rozpoczęciem działalności YouTube Premium – w Polsce pojawiło się ono niewiele ponad 4 miesiące temu, co spotkało się z wielkim oburzeniem użytkowników. Jak się jednak okazuje, nie tylko w aplikacjach mobilnych i desktopowych słuchacze muszą oswoić się z dźwiękiem i widokiem reklam.

Z najnowszych informacji wynika, że YouTube ma w planach także wprowadzić zmiany w swoich aplikacjach na telewizorach. Już niebawem na ich ekranach pojawi się na górze ogromna reklama tak jak w przypadku pozostałych aplikacji producenta. Jesteście ciekawi, jak Google rozplanowało wygląd spotów reklamowych na tak dużych urządzeniach?

Masthead YouTube już niedługo na telewizorach

Główny boks reklamowy w aplikacji YouTube, czyli tak zwany Masthead, ma już niebawem pojawić się w aplikacji telewizyjnej. Swoim wyglądem ma przypominać dotychczasowe rozwiązania stosowane przez markę, czyli podczas oglądania filmów czy słuchania muzyki, automatycznie odtworzy się reklama.

youtube

Zdaniem Google to właśnie YouTube jest aktualnie jednym z najlepszych i najskuteczniejszych sposobów na promowanie nowych producentów czy ich produktów. Wiele młodych osób codziennie spędza dużą część swojego dnia na odtwarzaniu muzyki. Z wykonanych przez właściciela serwisu obliczeń wynika, że łączny dzienny czas odtwarzania w aplikacji wynosi aż 250 milionów godzin każdego dnia.

Nowe zasady dodawania tłumaczeń na YouTube. Serwis walczy z trollami!

Jakie są plany YouTube związane z nowymi reklamami?

Analitycy Google uważają, że użytkownicy aplikacji z odtwarzanych reklam zapamiętują zdecydowanie więcej, niż z wersji puszczanej w telewizji. Wydaje się to logiczne, że skupiając się na konkretnym utworze czy video zależy nam na zapamiętaniu z nich wszystkiego. Kiedy więc pojawia się na górze okno reklamowe, nie da się go zignorować.

Wprowadzenie Masthead to jednak tylko jedna z zauważalnych zmian, jakie mają się pojawić. Wiele osób już zdążyło zauważyć, że YouTube nie zezwala już na dostęp do interfejsu telewizyjnego pod konkretnym adresem internetowym. Jak dokładnie zaprezentują się wszystkie zmiany, przekonamy się niebawem, albowiem wersja beta Mastheadu jest dostępna już od wczoraj.

Źródło: The Verge