Xiaomi jak Apple - debiutuje na liście Fortune z przytupem!

Xiaomi jak Apple - debiutuje na liście Fortune z przytupem!

Opublikowano 25.07.2019 9:30 -


Będę szczery, miałem pisać o Apple. Pracują nad nowymi goglami, które łączą AR i VR, pokażą składanego iPhona, kupią interes 5G od Intela i co najważniejsze, znaleźli się na 11. miejscu listy Fortune Global 500. Gdy już zaczynałem nagłówek, przypomniałem sobie, że Xiaomi po raz pierwszy pojawiło się w tym zestawieniu i też ma się czym pochwalić.

Apple ma się z czego cieszyć. W końcu zostało liderem rankingu w kategorii firm technologicznych (11 pozycja ogólnie). Jednak to Xiaomi wydaje się znacznie ciekawszą firmą w zestawieniu.

Lista Fortune Global 500 to ranking 500 najlepiej radzących sobie firm z całego świata, w którym wyznacznikiem jest osiągnięty dochód. Ranking przygotowywany jest przez ceniony magazyn Fortune.

Xiaomi debiutuje na liście Fortune Global 500

To coś, co jest chyba nie tyle zaskoczeniem, ile niespodzianką. Obecność na tej liście była kwestią czasu i uważałem ją za sprawę pewną. Nie sądziłem jednak, że Chińczykom uda się to tak szybko! Firma jest najmłodszą w zestawieniu, znalazła się w nim zaledwie po 9 latach od założenia, klasyfikując się na 468 pozycji.

Wielu dziennikarzy twierdzi, że Xiaomi jest nowym Apple. Nie jestem pewny, czy da się porównywać osiągnięcia obu firm, zwłaszcza że mają inny cel i podejście do klienta. Jedno jest jednak pewne, Xiaomi imponuje rozmachem, jak kiedyś robiło to Apple.

Po raz pierwszy Apple pojawiło się w rankingu w 1994 roku, po 18 latach od założenia, debiutując na wysokim 71 miejscu. Zastanawiacie się, jak inne duże firmy poradziły sobie w tym roku? Samsung znalazł się na 15 miejscu, Google (Alphabet) na 37, a inny chiński producent smartfonów — Huawei na 61.

Poniżej załączam treść notatki prasowej, którą do nas przesłano:

Xiaomi debiutuje na liście Fortune Global 500

• Xiaomi zajęło 468 pozycję w rankingu Global 500 w 2019 roku
• W kategorii Services and Retailing uplasowało się na 7. miejscu
• Jest najmłodszą firmą sklasyfikowaną w rankingu w 2019 roku

Pekin, Chiny, 22 lipca 2019 r. [Nr 1810 na giełdzie w Hong Kongu] – Xiaomi Corporation, dziewić lat od swojego powstania, po raz pierwszy pojawiło się na liście Fortune Global 500, zajmując 468. pozycję. Xiaomi jest najmłodszą firmą w tegorocznym rankingu. Jej przychody w ostatnim roku fiskalnym wynisoły 26 444, 5 mln dolarów, natomiast zysk netto 2 049,1 mln dolarów. Firma została sklasyfikowany na siódmym miejscu w kategorii Internet Services and Retailing.

Pojawianie się na liście Fortune Global 500 zajęło nam zaledwie 9 lat. Zawdzięczamy to przede wszystkim fanom i osobom korzystającym z naszych rozwiązań. Im wszystkim należą się wielkie podziękowania. Jesteśmy również najmłodszą firmą w tegorocznym rankingu. To daje nam siłę do tego, by kontynuować nasz globalny rozwój – powiedział Lei Jun, założyciel i CEO Xiaomi.

W ciągu ostatniego roku dokonaliśmy wiele zmian w naszej strategii rozwoju w obszarach zarządzania, systemach badań i rozwoju technologii, ofercie produktowej oraz w portfolio marek. To sprawiło, że Xiaomi rozwija się mimo silnej konkurencji na macierzystym i globalnym rynku. Pojawienie się na liście 500 daje nam jeszcze większą motywację do dalszego rozwoju. Zobowiązuje nas to do tworzenia ciekawszych i coraz bardziej innowacyjnych rozwiązać, które będą dostępne dla każdego – dodaje Lei Jun.

W czerwcu 2019 Xiaomi zostało sklasyfikowane po raz pierwszy na liście Fortune China 500. Zajęło na niej 53. pozycję. W 2012 roku firma osiągnęła 10 000 mln juanów przychodów (około 1 453, 72 mln dolarów) natomiast w 2017 roku przychody wynosiły już 100 000 milionów juanów (około 14 537, 21 mln dolarów).

Według międzynarodowej firmy badawczej IDC, w marcu 2019 roku, Xiaomi było czwartym producentem smartfonów na świecie, notując wzrost na poziomie 32,2 procenta r/r. Xiaomi inwestuje również w firmy technologiczne, tworzące rozwiązania ekosystemowe. Obecnie jest właścicielem lub współwłaścicielem ponad 200 podmiotów. Urządzenia Xiaomi oraz partnerów tworzą największą platformę IoT na świecie z 171 milionami podłączonych urządzeń (niewliczając smartfonów oraz laptopów).

Xiaomi jest w tej chwili obecne na ponad 80 rynkach. Według danych firmy badawczej Canalys, w marcu 2019 roku, Xiaomi było sklasyfikowane w TOP 5 na ponad 40 rynkach pod względem liczby dostarczonych telefonów. W Indiach firma od siedmiu kwartałów jest numerem jeden z udziałem 31,4 procenta. W Europie Zachodniej, zaledwie po dwóch latach od oficjalnego wejścia na rynek, Xiaomi zajmuje czwarte miejsce. Na nowych rynkach w Afryce i Ameryce Łacińskiej cały czas czyni wielkie postępy w rozwoju.

Xiaomi skupia się także na budowie i poszerzaniu swojej sieci detalicznej (zarówno kanałów offline, jak i online). Pod koniec marca Xiaomi miało 480 autoryzowanych sklepów Mi Store poza Chinami, co daje wzrost na poziomie 93,5 procent r/r, w tym 110 nowych placówek w Europie i 79 w Indiach.

Firma w ciągu kolejnych pięciu lat zainwestuje 10 miliardów juanów w rozwój technologii „All in AloT” – elementu strategii „Smartphone + AloT”, czyli połączenia AI oraz IoT. Co więcej, Xiaomi ma w planach powtórzenie sukcesu, jaki osiągnęło w Chinach i zamierza dostosować swoją strategię biznesową także na innych rynkach zagranicznych.

Fortune Global 500, znany także jako Global 500, jest corocznym, tworzonym od 67 lat rankingiem 500 czołowych firm branych pod uwagę przez magazyn Fortune, klasyfikującym koncerny ze względu na dochód netto w ciągu ostatniego roku.

Więcej informacji na temat Xiaomi: http://blog.mi.com/en/