Microsoft sukcesywnie rozwija swoją paletę usług Xbox. To już dawno nie jest tylko konsola. Mamy kilka różnych abonamentów. Na gry, na urządzenie. Jeśli chodzi znów o subskrypcje, to dokopaliśmy się do ciekawych linków od kolejnego giganta – Google. Jak wszyscy dobrze wiemy, mikropłatności oraz zakupy w Google Play dają ich właścicielowi ogromne wpływy.

Google przedstawia twórcom aplikacji sprawdzone sposoby na zatrzymanie na dłużej użytkownika. Opisują również w jakim momencie najlepiej spróbować użytkownikowi jakieś dodatkowe usługi, pchnąć go w wir mikropłatności.

To nie jest tak, że jest to wiedza tajemna. W większości są to sposoby wzięte żywcem z klasycznego marketingu. Nawet część z nich można kojarzyć na przykład z telezakupów. Dodatkowo są to linki dostępne na oficjalnych stronach od Google dla deweloperów oraz na ich kontach na przykład na medium.

Microsoft był ostatnimi czasy na sporych zakupach. Wydaje się nam, że zaczynają nabierać o wiele większej prędkości w rozwoju niż Sony. Patrząc na liczbę sprzedanych sztuk konsoli to nie zagrażają póki co PlayStation, biorąc jednak pod uwagę, w którym kierunku rozwijają się usługi i urządzenia z rodziny Xbox, może być ciekawie.

Linki, o których rozmawiamy w odcinku:

https://www.wired.com/story/future-of-xbox-game-pass-xcloud-strategy/
https://medium.com/googleplaydev/using-behavioural-economics-to-convey-the-value-of-paid-app-subscriptions-cd96ca171d5b
https://services.google.com/fh/files/blogs/behavioural_economics_last.pdf
https://medium.com/googleplaydev/the-impact-of-lockdown-on-mobile-gamers-behaviors-dffb05f07c4e
https://services.google.com/fh/files/blogs/global_summary_report.pdf


Posłuchaj nas!