Udało się! Po przejściach, trudach i mozołach utworzyliśmy naszą pierwszą stronę bądź bloga. Teraz zależy nam bardzo, żeby dowiedział się o nich ktoś więcej niż tylko my i znajomi, którzy zobaczyli udostępnioną przez nas na Facebooku informację. Potrzebujemy strategii SEO!

Całej gamy różnorakich internetowych sztuczek, które sprawią, że nasz serwis zostanie wywindowany w wynikach wyszukiwania! Jedną z pierwszych jest wyszukanie odpowiednich słów kluczowych.

Jak optymalizować obrazki na stronie WWW? Czyli atrybuty ALT i TITLE

Czas na listę

Skoro już piszemy bloga czy prowadzimy serwis dotyczący jakiegoś tematu, to dosyć logiczne wydaje się twierdzenie, że na tym temacie się znamy. Nie powinno więc stanowić dla nas problemu sporządzenie listy najistotniejszych naszym zdaniem zagadnień związanych z naszą niszą. Posłuży nam ona potem do bardziej precyzyjnego określenia słów kluczowych.

Warto nadmienić, że komponując tego typu listę, powinniśmy spojrzeć na naszą działalność z perspektywy naszych użytkowników, a nie z własnej. Czego mogą szukać? W jaki sposób wpisują swoje zapytania w Google? Co ich zainteresuje?

Jeśli nasz blog skupia się na technologii, wypiszemy sobie frazy takie jak ‘nowości techniczne’, ‘gadżety’, czy po prostu ‘hardware/software’, itp.

W przypadku mody mogą to być np. pory roku, kreacje, projektanci, pokazy. A jeśli prowadzimy stock fotograficzny, to skupimy się na zdjęciach i wszystkim, co z nimi związane. Prawda jest taka , że jeśli siedzicie po uszy w danej niszy, to poradzicie sobie z tym zadaniem lepiej ode mnie, bo dobrze wiecie, czego w danym okresie oczekuje użytkownik.

obraz 1

Zadanie pierwsze – rozwiń zagadnienie

Może ten podtytuł wywoła pewne wspomnienia ze studiów ;) Jednak, o ile tam tego typu polecenie wiązało się zazwyczaj ze stresem i niechęcią, tak tutaj powinno być miłe i przyjemne. W końcu temat jest nam dobrze znany, a wszystkie wykonane czynności gwarantują pozytywne efekty!

Skuteczne Techniki On-Page SEO, które zwiększą ruch na Twojej stronie!

Mamy już naszą listę zagadnień, teraz czas ją doprecyzować. Szukamy takich słów kluczowych, które naszym zdaniem są najistotniejsze w kontekście SERP (wyników wyświetlonych przez wyszukiwarkę). Jeszcze bardziej musimy się wczuć w rolę potencjalnego użytkownika i zastanowić, co będzie wpisywał w search engine.

Przykłady:
Moda – ‘kolekcja wiosna 2018’, ‘pokaz mody [miasto]’ – gdzie odbył się bądź w najbliższym czasie odbędzie jeden z najistotniejszych, co założyć na [pora roku]

Technologia – ‘najlepszy komputer do [pracy/gier/inne], ‘najciekawsze gadżety 2018’, ‘nowinki technologiczne 2018’

Zdjęcia – ‘darmowe zdjęcia ludzi/zwierząt/biurowe/sport/itp./itd.’, ‘zdjęcia wielkanocne/świąteczne/’

obraz 2
Trzeba wiedzieć, czego nasz użytkownik od nas oczekuje!

To tylko kilka przykładów – spokojnie będziecie w stanie wypisać ich dziesiątki. Mogą być znacznie bardziej precyzyjne od tych podanych przeze mnie, ale bierzcie pod uwagę, że na hasło takie, jak np. ‘iphone X’ nie przebijecie się do czołówki.

W następnym poście opiszę inne sposoby mogące pomóc nam ustalić najlepszą listę słów kluczowych. Do zobaczenia!


Autorem artykułu jest Tomasz Celler.