Rewolucja w monitoringu social media nadchodzi - Monitori 2.0 | DailyWeb.pl

Rewolucja w monitoringu social media nadchodzi - Monitori 2.0

Opublikowano 2 lata temu -


W swoich prezentacjach między innymi na WordUp Trójmiasto czy też WordCamp 2015 w Krakowie  o dbaniu o doświadczenie użytkownika na swoim blogu/produkcie zawsze znajdowałem miejsce na wspomnienie usługi monitoringu internetu. Nie jest też żadną tajemnicą, że jako DailyWeb mamy swojego partnera w tym temacie. Jest nim firma Monitori. Wspierają nas nie tylko na co dzień dzięki swojemu narzędziu, ale również od święta - podczas prelekcji udaje się rozdać kilka abonamentów aby inni też mogli zasmakować tego czym jest monitoring internetu.

Dziś światło dzienne ujrzała duża aktualizacja wyżej wspomnianego narzędzia - przeskok do v2.0. Co nowego? Całkiem sporo rzeczy zostało zmienione/przerobione/dodane. poczynając od szaty graficznej, aż po algorytmy wyszukiwania i historię wyników do 36mc wstecz. Poniżej znajdziecie dokładniejszy opis:

 


 

Monitori 2.0

Narzędzie zyskało nowy, przejrzystszy interfejs. Razem z upliftem po froncie widać też przyśpieszenie działania systemu. Opcje znajdujące się w v1 zostały usprawnione. Dodatkowo w v2 pojawił się szereg nowych funkcji. Tak w wielkim skrócie można określić nowe Monitori.

Nowa wersja dostępna jest już dla wszystkich użytkowników. Pierwszą zmianą jaką zauważyłem właśnie poza wspomnianym odświeżeniem designu była prędkość ładowania się. Nie ukrywam, że we wcześniejszej wersji aplikacji bywało z tą różnie. Póki co śmiga jak ta lala.

intro

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Monitori, użytkownicy, niezależnie od wybranego pakietu, mają wgląd do danych historycznych, sięgających do 36 miesięcy wstecz. To sporo, serwery muszą im puchnąć w zastraszającym tempie skoro chcą przetrzymywać taki stos danych z przeszłości.

 

W nowej wersji aplikacji znajdziemy teraz zaawansowane filtry pozwalające nam wyświetlać naprawdę skomplikowane zapytania. Dostępne są interakcje takie jak polubienia, udostępnienia czy też komentarze oraz to co zainteresować może SM Ninja - ekwiwalent reklamowy. Najciekawszą jednak funkcją w filtrach jest możliwość definiowania określonej liczby słów lub znaków w monitorowanych przez nas wynikach. Może jaśniej: możemy skonfigurować narzędzie tak, aby pomijało odpowiedzi takie jak: "tak", "nie", "ok" czy też np. krótsze niż 20 znaków. To wydaje mi się bardzo przydatne, przynajmniej z głowy spadnie nam parę procent powiadomień ;)

filtrowanie

Wypowiedzi można również poddać listowaniu według poszczególnych typów takich jak tekst, zdjęcia, video czy linki.

Właściwie na każdym polu nowe Monitori jest o wiele bardziej zaawansowanym narzędziem. Dodali także możliwość konfigurowanie alertów, które dostajemy na maila. Konfigurator dosyć spory więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

alerty

Pojawiły się dodatkowo zaawansowane rankingi dla wypowiedzi, autorów i domen. Coś jak hash.fm?

rankingi

 

Jak przystało na dobrze działający SAAS wszyscy dotychczasowi klienci dostaną "uplift" do wersji 2.0 bez dodatkowych kosztów (yaaaa).

Jednak to nie wszystko.

Według mnie najciekawszą opcją jaką wprowadzili w wersji 2.0 (póki co jako BETA) jest monitorowanie obrazów w mediach społecznościowych (nawet w niektórych kanałach YT) czyli OCR. Pozwalają na wyszukiwanie na fotce tekstu lub też innego obrazu (np Twoje logo). Jako Dailyweb raczej nie przetestujemy tej funkcji w 100% ponieważ produktów ze swoim logo (jeszcze) nie posiadamy, ale na pewno nie omieszkamy się tym pobawić :)

monitoring zdjęć

Dowiedziałem się także, że planują sporą rozbudowę zbieranych danych na temat użytkowników. Będzie ciekawie kiedy już dodadzą wiek, zainteresowania czy geolokalizację. Takie dane w rękach dobrego marketingowca czy też SM Ninja są na wagę złota zwłaszcza przy planowaniu nowych akcji marketingowych.

Nie zabraknie także danych określających natężenie dyskusji według dni tygodnia. W Monitori trwają także prace nad dostarczeniem do narzędzia zaawansowanych, w pełni konfigurowalnych raportów PDF, w których to użytkownik zdecyduje, jakie informacje są dla niego istotne i w prosty sposób, samodzielnie, określi to, co najbardziej go interesuje. Wybornie. Tworzenie raportów dla szefa będzie teraz o wiele szybsze. Zapowiada się podobne narzędzie do tego znanego z panelu Sotrendera.

Jedną z ostatnich, przewidzianych w najbliższym czasie opcji, jest trust­rank (wskaźnik zaufania) liderów opinii.

Planowany, końcowy termin wprowadzenia generatora wykresów i zaawansowanych raportów PDF to II kwartał 2016 roku.

Monitori rośnie w siłę. Z tego co się dowiedziałem poza agencjami wspierają takich dużych graczy jak TVN, RMF, Murapol czy Under Armour PL.

pulpit

 

Monitori 2.0 ­ zmiany względem wersji 1.0 krótko i na temat:

  • Zaawansowane rankingi (wypowiedzi, autorów, domen oraz hasztagów) w dowolnym projekcie,
  • Listowanie wypowiedzi według typu (tekst, zdjęcie, wideo, link),
  • Zaawansowane filtrowanie wypowiedzi.
  • W pełni konfigurowalne alerty mailowe oraz mobilne (push),
  • Wykres godzinowy, a także dane dotyczące dni tygodnia,
  • Obliczany ekwiwalent mediowy w social media,
  • Nowy silnik zbierania danych, a tym samym szybsza aktualizacja wyników,
  • Nowy, szybszy i prostszy w obsłudze Panel Klienta,
  • Dane historyczne sięgające nawet 36 miesięcy wstecz,
  • Dwa modele rozliczenia ­ za słowa kluczowe lub za projekty (bez limitu słów kluczowych),
  • Nowy moduł zakładki Rankingi. Ranking wpisów, liderów opinii lub domen z możliwością sortowania wyników,
  • Nowy moduł zakładki Analiza ­ podsumowanie projektu (tematu) w liczbach i na wykresach.
  • Monitoring obrazu, obejmujący Facebooka, Twittera, Instagram, YouTube oraz obecnie Snapchat.  Monitorowane są logotypy, produkty oraz tekst na zdjęciach (Monitoring OCR).

 

Widać, że dosyć prężnie pędzą do przodu i dają coraz więcej możliwości, z których z chęcią na DailyWeb będziemy korzystać. Co prawda produktów ze swoim logo nie mamy (jeszcze ;) ) ale nie omieszkamy tej opcji także się przyglądnąć.