Wyrażenia, które sprawiają, że czytelnicy klikają w nagłówki | DailyWeb.pl - codziennie o sieci

Wyrażenia, które sprawiają, że czytelnicy klikają w nagłówki

Opublikowano 1 miesiąc temu - 1


Każdy, kto choć trochę zainteresowany jest copywritingiem wie, że istnieją pewne frazy, którymi najlepiej zacząć i zakończyć nagłówki - wszystko po to, by były one jak najwięcej razy klikalne. To tzw. formuły copywriterskie, czyli szablony wyjątkowo skuteczne przy przyciąganiu uwagi i generowaniu kliknięć. A więc - jaką frazą najlepiej jest rozpocząć nagłówek, a jaką zakończyć? Ile powinien mieć słów? Firma Buzzsumo (zajmująca się analizą treści internetowych) zbadała ostatnio, jakie frazy najbardziej przyciągają czytelników. W tym celu przeanalizowała ponad 100 milionów nagłówków, które pojawiły się od marca do maja na jednych z najpopularniejszych serwisów społecznościowych - Facebooku i Twitterze.

Czy wiesz jak stworzyć blogowy wpis idealny? Część #1: Nagłówek

W co klikają użytkownicy?

Okazuje się, że użytkownicy Facebooka najchętniej klikali w nagłówki, które zawierały następujące frazy: "sprawi, że", "oto dlaczego", "czy zgadniecie". Użytkownicy największego portalu społecznościowego najrzadziej klikali w nagłówki zawierające: "co stało się później", "twitter zareagował" oraz "top X piosenek".

Od czego najlepiej zacząć?

Badanie Buzzsumo wyodrębniło też frazy, którymi najlepiej jest rozpocząć i zakończyć nagłówek. Artykuły, w które ludzie klikają najczęśćiej rozpoczynają się od: "X powodów dlaczego...", "X rzeczy..." i "To jest to...". Czym najlepiej zakończyć? Feazami: "świat", "X lat", "staje się viralem". Co więcej, określono także, ile słów powinien zawierać idealny nagłówek. Najwięcej internautów klikało w te, które zawierały ich dokładnie 15.

Copywriting i UX, czyli jak tworzyć angażujące teksty

Czy warto stosować tego typu zwroty?

Odpowiedź brzmi: jak najbardziej. Jest tylko jedno "ale" - musisz pamiętać, by treść, którą dostarczasz pod tego typu tytułem była naprawdę wartościowa - w innym przypadku możesz narazić się na utratę zaufania swoich czytelników. Zwroty te na ogół są skuteczne i same w sobie nie wywołują negatywnej reakcji Twoich odbiorców – wszystko zależy od tematu, który poruszasz w artykule.