Wg portalu Cyber News na hakerskim forum miały pojawić się dane ponad 1,3 miliona użytkowników aplikacji.
Clubhouse to produkt, który w ostatnich miesiącach szturmem zdobył rynek aplikacji na całym świecie. Jeśli nie przekonuje Cię stosunkowo niska ilość użytkowników (możliwość założenia konta na platformie wymaga zaproszenia, a sama aplikacja działa jedynie na iOS), niech o popularności świadczy fakt, że wszyscy najwięksi gracze na rynku już teraz planują uwzględnić najważniejszą funkcjonalność aplikacji w swoich produktach – począwszy od Facebooka, na Slacku kończąc. Coraz częściej jednak zamiast innowacyjności aplikacji czy rosnącej bazy aktywnych kont mówi się o wątpliwościach związanych z kwestiami bezpieczeństwa.
Twoje dane zostały wykradzione? Facebook Ci tego nie powie, tajemnica…
W ostatnich dniach pojawiły się doniesienia, jakoby na jednym z hakerskich forów znalazła się baza danych SQL z danymi 1,3 milionów użytkowników Clubhouse. Jako, że obecnie liczba aktywnych kont w aplikacji szacowana jest na ok. 10 milionów, mowa tu o dość poważnym wycieku. Dane jakie miały zostać udostępnione to przede wszystkim nazwy kont, profilów w innych social mediach i innych informacje jakie użytkownicy umieszczają w swoim profilu. Wśród nich mogły znaleźć się także bardziej wrażliwe informacje, takie jak numery kart kredytowych. Portal Cyber News, który opublikował doniesienia, podkreśla, że mogą zostać one użyte do ataków phishingowych i kradzieży tożsamości.
CEO Clubhouse Paul Davison powiedział w niedzielę, że raport przygotowany przez Cyber News jest nieprawdziwy, określając go mianem „clickbaitu”. Twierdzi także, że platforma nie zarejestrowała żadnego naruszenia bezpieczeństwa danych , a dane wskazane w artykule to publiczne informacje profilowe udostępniane przez samych użytkowników.
Warto wspomnieć przy tym, że to nie pierwszy raz, gdy informacje przekazane przez Cyber News poddane są w wątpliwość. Kilka dni wcześniej portal poinformował bowiem o wycieku danych osobowych 500 milionów użytkowników LinkedIn, który to wyciek jednoznacznie został zdementowany przez samą firmę. Mimo to, zarówno news o LinkedIn, jak i raport dotyczący Clubhouse błyskawicznie rozprzestrzenił się w mediach, wliczając w to także portale i blogi technologiczne w Polsce.