Wściekły niedźwiedź i podróbka logo Metalliki – nowe logo żużlowców z Rawicza

Opublikowano 11.12.2020 11:14 -


Gdy zobaczyłem, że logo zmienia drugoligowy (trzeci poziom rozgrywek) klub żużlowy z Rawicza, nie spodziewałem się niczego spektakularnego. Mojej czujności nie wzbudziła nawet nazwa Metalika Recycling Kolejarz Rawicz.

Spodziewałem się znaleźć w logo kolejarza, pociąg czy niedźwiedzia, w końcu ten dumny zwierz widnieje w herbie miasta. Niedźwiedź, z gatunku tych złych, znajduje się faktycznie w logo zespołu, jednak wszystko przyćmiewa to, co widnieje pod nim. A widnieje TO.

metalikakolejarz

TO, czyli logo sponsora tytularnego zespołu – firmy Metalika Recycling Sp. z o.o. Jak udało mi się dowiedzieć, jest to dość prężnie działające przedsiębiorstwo, funkcjonujące na rynku od 10 lat. 10 lat skupowania złomu pozwoliło firmie na zostanie tytularnym sponsorem drużyny żużlowej i sławienie tym sposobem swojej nazwy i logo. Logo, które powinno pozostać firmowym inside jokiem, eksponowanym co najwyżej na firmowym kalendarzu z gołą babą czy koszulkach, rozdawanych pracownikom na urodzinach prezesa. 

metalika

Metalika Recycling Sp. z o.o. posługuje się bowiem przerobionym znakiem Metalliki – amerykańskiego zespołu heavymetalowy i thrashmetalowego, założonego w Los Angeles w Kalifornii w 1981 roku przez Jamesa Hetfielda i Larsa Ulricha, uważanego za jeden z najważniejszych i najbardziej wpływowych zespołów metalowych lat 80. Wprawdzie żyjemy w kulturze remiksu i wiele razy byliśmy świadkami przerabiania znanych logo na koszulkach czy innych gadżetach, to moim zdaniem, jako zawodowego grafika, rawicka Metalika poszła o jeden most za daleko. 

Logo olimpiady na nowo

A jak prezentuje się znak Metalika Recycling Kolejarza Rawicz? To dość średni, utrzymany w znanej głównie z USA konwencji mascot logo. Jest on oczywiście o niebo lepszy od poprzedniego, w którym notabene też widniało logo Metaliki, a także bezpośrednich konkurentów Wolfe Wittstock czy Cellfast Wilki Krosno, jednak daleko mu do najlepszych znaków w tej stylistyce. Całości nie pomaga umieszczone na dole znaku logo sponsora.

Miałem pisać o nowym znaku Kolejarza Rawicz, a więcej miejsca poświęciłem logo sponsora. Nie rozumiem po prostu, jak w 2020 roku coś takiego może z powodzeniem funkcjonować, nie budząc niczyjego oburzenia. A Wy co sądzicie o logo rawickiej Metalika? 

Wieści z Rozładowani.pl